י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חיים טולדנו מתייחס לסוגיה: האם לסחור בזמן משבר הקורונה?

הכלכלה העולמית "נדבקת" בהיסטריה לאור סגירת בתי העסק והמפעלים ברחבי העולם, ובמיוחד בסין - שאחראית לייצור סחורות ומוצרים בכ-20% משרשרת האספקה העולמית

חיים טולדנו מתייחס לסוגיה: האם לסחור בזמן משבר הקורונה?
קורונה צילום: pixsabay

הכלכלה העולמית "נדבקת" בהיסטריה לאור סגירת בתי העסק והמפעלים ברחבי העולם, ובמיוחד בסין - שאחראית לייצור סחורות ומוצרים בכ-20% משרשרת האספקה העולמית.

"המצב אמנם רחוק מלהיות אופטימלי, אך ראינו משברים כאלו ואת השפעתם על הכלכלה בעבר "אמר בתגובה חיים טולדנו - יועץ פיננסי המתמחה בניתוח תהליכים פוליטיים וחברתיים. "תוצר הלוואי העיקרי הוא אי הוודאות - חוסר הידיעה לגבי מה יהיה מחר. אני יכול רק לקוות שמשבר זה יחלוף מהר ככל האפשר, בשאיפה לחזור לשגרת העסקים שמחזיקה את הכלכלה על כתפיה".

האם זה הזמן להשקיע בשוקי ההון? חיים טולדנו מצייר תמונה של חוסר וודאות

כלכלנים רבים מנסים לשער את השפעותיו של המשבר - כמה ישפיע על הכלכלה העולמית ולמשך כמה זמן.

גורם בכיר באחת מהחברות הפועלות בבורסה אמר כי "חשוב מאוד להיות במעקב תמידי אחרי התפתחות הווירוס והתפשטותו בעולם - כך שניתן יהיה להגיב מיידית לכל אירוע. אם מחכים לקרוא את כותרות העיתון של מחר, בלי לדעת מה קרה בלילה - ייתכן שזה כבר יהיה מאוחר מדי למזער הפסדים".

"משמעותה של אמירה זו היא פשוטה - מדובר על איפוק ובקרה" אמר בתגובה חיים טולדנו, והוסיף "למעשה, עלינו להסתכל לא רק על ההשפעה הנוכחית, אלא על יכולת ההתאוששות ממצב זה, שאם תימשך זמן רב, הנזקים עלולים להיות הרסניים יותר, לכן כדאי לשקול את המהלכים הכלכליים שאנו מתכננים וכדאי להישאר תמיד מעודכנים".

חיים טולדנו מביא עמו מניסיונו רב השנים בייעוץ לארגונים גדולים, בליווי מיזוגים ורכישות במהלך 20 השנים האחרונות (עוד על חיים טולדנו בבלוג הרשמי). הניסיון שצבר בשנים אלו, לצד הידע הרב שרכש בלימודיו, הפכו אותו למומחה בעל שם המתמקצע בניתוח סוגיות כלכליות ופיננסיות.

"אז להשקיע או לא להשקיע?" - עובדי טויגה מדיה בע"מ מנסים להגיע לשורה התחתונה

בתגובה למשבר הקורונה והשלכותיו על הכלכלה המקומית והעולמית, רבים הביעו את חששם מהעמימות שמרחפת מעל הכול. "מה עלינו לעשות עם ההשקעות שלנו? באילו מניות כדאי להשקיע? כבר ראינו כאלו שקורסות לאור המצב, אך קיימות גם כאלו שעולות ומשגשגות - ובמצב כזה איך יודעים היכן כדאי להשקיע? מצד אחד יש אי-וודאות, ומנגד אנחנו שומעים שאומרים להתנהל כרגיל".

טויגה מדיה בע"מ היא חברה העוסקת במתן שירותים ומוצרים פיננסיים בתחומי השיווק המקוון (בעיקר לקוחות פיננסיים גלובאליים, בינוניים וגדולים). פעילותה רבת השנים כוללת בין השאר גם תמיכה אינטרנטית ותמיכה בפרויקטים המשלבים הטמעת טכנולוגיות חדשות בסקטור הפיננסי.

קורונה השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד