ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
חרפת כרמל שאמה

מקומם: עיריית רמת גן הציבה גדרות בגבול בני ברק; "ימים אפלים"

חוצפה: פקחי עיריית רמת גן הציבו הבוקר מחסומים בגבול המשותף עם בני ברק על מנת ליצור הפרדה עם תושבי העיר • בעקבות המקרה - ח"כ ארבל שלח מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט • ח"כ יעקב אשר: "מזכיר ימים אפלים ופוגע במאות אלפי תושבים"

מקומם: עיריית רמת גן הציבה גדרות בגבול בני ברק; "ימים אפלים"
שאמה על רקע הגדרות שהוצבו צילום: י.פ, פלאש 90

תושבי בני ברק הופתעו לגלות הבוקר גדר חדשה המפרידה בינם לבין העיר השכנה רמת גן. בירור קטן העלה כי פקחי עיריית רמת גן הם אלו שהתקינו את הגדר החדשה, המיועדת למנוע מעבר הולכי רגל - בנוסף לסגירת המעבר לכלי רכב על ידי המשטרה.

נציין, כי לפני מספר ימים העלה ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן את האפשרות להטיל סגר עצמאי על תושבי בני ברק, אולם היועץ המשפטי לממשלה הנחה את הרשויות המקומיות כי אין בסמכותן להגביל תנועה של אזרחים בהתאם לסמכויות המוקנות בדין בהתאם לתקנות שעת חירום.

כאמור, למרות ההנחיה שלח שאמה הכהן את פקחיו שהתקינו גדר חוצצת בין רמת גן לבני ברק. בשל כך, ח"כ משה ארבל שלח מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובו הוא כתב כי "חרף הנחיית כבוד היועץ המשפטי לממשלה לרשויות המקומיות כי אין בסמכותן להגביל תנועה של אזרחים בהתאם לסמכויות המוקנות בדין בהתאם לתקנות שעת חירום. התקבלה פניה בלשכתי כי עיריית רמת גן מגדרת את המעברים בתחומה למעבר הולכי רגל ללא סמכות חוקית".

ולכן, "אבקש את התערבות היועץ המשפטי לממשלה אל מול הרשות המקומית בדחיפות. יש בהתנהלות זו (המתועדת להלן) כדי לפגוע בכבוד האדם וחמור מכך היא נעשית ללא סמכות חוקית".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשעה זו מסירים עובדי עיריית בני ברק את הגדרות שהקימה עיריית רמת גן בגבולותיה עם העיר.

ראש עיריית בני ברק ר' אברהם רובינשטיין מוסר: "משבר הקורונה יחלוף, אבל התנהלותו הבלתי אנושית של ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה תיזכר לדיראון עולם. האיש שניסה לגזור קופון פוליטי על המצוקה של תושבי בני ברק כשהוטלו עליהם הגבלות תנועה, מקים גדרות מסביב לגטו שהוא דרש להקים".

"עיריית בני ברק מוחה בתוקף על מעשה נבזי ומכוער של "שכנות טובה" מצד עיריית רמת גן שבחרה בצעד מחליא ללא כל סמכות, כפי שקבע גם שר הפנים אריה דרעי. תושבי בני ברק שומרי חוק ומתנהלים בהתאם להנחיות, הקמת הגדרות היא צעד אלים שמתאים להתנהלות של עבריינים, ומזכיר תקופות אפלות בעבר היהודי".

ראש העיר רובינשטיין מסר: "לא נאפשר גדרות, לא נסכים לתיוג גזעני ולהכתמת אוכלוסייה שלמה".

ח"כ יעקב אשר: "הצבת הגדר באופן בלתי חוקי ע"י רה"ע ר"ג מזכירה ימים אפלים ופוגעת במאות אלפי תושבים שנמצאים בסגר ונמנעים מלצאת מהבית וזאת יממה לאחר שהציע לחלק משחקים לילדי ב"ב, הדבר מעיד על חוסר רגישות שנדרשת מראש עיר ועל צביעותו הבוטה, ההיסטוריה לימדה שאנשים כאלו נעלמו מהזירה הציבורית בלי להשאיר חותם. אני פונה למשטרת ישראל לאכוף את החוק ולהסיר את הגדר המקוממת באופן מיידי".

עובד עיריית בני ברק בפעולה. צילום: עיריית בני ברק

סגן השר פרוש על התנהלותו של ראש העיר רמת גן: "אחרי נקיטת הצעד החריג של הטלת סגר על העיר החרדית בני ברק, לא פלא שראש עיריית רמת גן עושה דין לעצמו ומציב גדר הפרדה וחברת גז (אמישראגז) כבר לא שולחת לבני ברק טכנאים לתקן צנרת גז לשעת חירום. הבה נתפלל שזה לא ייגמר ח"ו בדברים נוראיים".

קורונה רמת גן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד