י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"היציאה מהסגר לא תלויה בבדיקות"

עדות יוצאת דופן: הפרופסור הסיני ממחוז ווהאן מדבר

עדות יוצאת דופן של פרופסור רונגמנג ג'יאנג, אחד הרופאים הבכירים שניהלו את המאבק בקורונה במוקד ההתפרצות בווהאן. המידע שהעביר משמש את משרד הבריאות ואת זרועות הביטחון שנלחמים בנגיף. הערכה: "גיל החולה אינו הגורם המשפיע ביותר על התחלואה והתמותה"

עדות יוצאת דופן: הפרופסור הסיני ממחוז ווהאן מדבר
מחטאים תחנת אוטובוס צילום: פלאש 90

ההקלה בסגר על העיר ווהאן במחוז חוביי, המוקד הראשון של התפרצות מגיפת הקורונה בעולם, תתחיל השבוע באופן מדורג מאוד, וזאת רק אחרי יותר מחודשיים וחצי מאז שהחל הסגר ההרמטי על העיר. . כך מפרסם הבוקר (שני) לראשונה, פרשן וכתב הבריאות של "ישראל היום"-רן רזניק

במסגרת ההקלות בסגר, סין כולה מחולקת לאזורים לפי דרגות הסיכון למחלה, ובווהאן תיאסר תנועה בין הרבעים בעיר, האזרחים יחויבו לחבוש מסיכות, עדיין יוגבלו ביקורים של מי שהבריאו מהמחלה אצל בני המשפחה, המסעדות ומקומות הבילוי יישארו סגורים, יציאה לעבודה תותר רק בתנאי שלעובדים ולבני משפחתם אין כל סימפטומים של המחלה, ובעבודה מחויבים העובדים לשמור על מרחק מהעובדים האחרים.

הערכה נוספת היא כי בתי הספר בעיר ייפתחו לקראת הסתיו הקרוב ובבייג'ין הם מתוכננים, נכון לעכשיו, להיפתח ביולי השנה. עוד נאסר בסין לאכול בחדרי אוכל המוניים בצבא ובמפעלים כדי למנוע התקהלויות. כך עולה מעדות מפורטת ויוצאת דופן של רופא סיני בכיר, הנחשפת כאן לראשונה, אשר הועברה בסוף השבוע למרכז המידע הלאומי למערכה בקורונה, המשותף למשרד הבריאות ולזרועות הביטחון, אשר נמצא בבית החולים שיבא בתל השומר.

העדות נרשמה בעקבות שיחת ועידה שניהל בחמישי ד"ר מיכאל רוימי, מהמחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הממשלתי רמב"ם בחיפה עם פרופ' רונגמנג ג'יאנג, אחד הרופאים הבכירים בצוות הבקרה של מחלות זיהומיות בסין שנשלח על ידי הממשלה הסינית לנהל את המאבק בקורונה בווהאן. השיחה התנהלה באמצעות מתורגמנית לסינית.

עדות של הרופא היא הזדמנות יוצאת דופן לקבל מידע קשה ומשמעותי מאוד על ההתפרצות במוקד המגיפה הסיני. עדותו של הרופא, ביחד עם מחקרים ומידע רב נוסף בעולם, משמשים את הנהלת משרד הבריאות לתכנון העיתוי ודרך היציאה המדורגת של ישראל מהסגר וגם לצורך קבלת ההחלטות בקשר למדיניות הנוכחית ביחס לבדיקות הקורונה ולסגר ההדוק יותר על ערים ושכונות ספציפיות.

קורונה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד