י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כאילו אין מגיפה • תיעוד

העסקן החרדי ל'בחדרי': "מתו לנו מאות אנשים והם פשוט רוצחים עוד"

בעוד הקהילות החרדיות בארה"ב סופגים קורבנות רבים לנגיף, עסקן מברוקלין מספר ל'בחדרי חרדים' כי בוויליאמסבורג קוברים את המתים אך ממשיכים בחיים כרגיל ולא נשמעים להוראות • "אנשים מגיעים להלוויות בניגוד להוראות, משחקים עם חיים של אנשים, גורמים לאנטישמיות נוראה"

העסקן החרדי ל'בחדרי': "מתו לנו מאות אנשים והם פשוט רוצחים עוד"
הלוויה בווילאמסבורג בניגוד להנחיות צילום: באדיבות המצלם

בקהילות החרדיות בארה"ב נופלים קורבנות רבים בימים האחרונים לנגיף הקורונה, אך למרות זאת, בקהילות רבות לא נשמעים להוראות ומקיימים הלוויות המוניות תוך סיכון עצום.

הגאון הרב צבי הירש מייזליש זצ"ל, אב בית דין משופרון נפטר ביום ראשון מנגיף הקורונה בגיל בגיל 80, הלוויתו התקיימה ביום ראשון בערב בוויליאמסבורג.

מאות אנשים הגיעו להלוויה, וכוחות משטרה מלווים במסוק משטרתי שריחף מעל ההתקהלות ניסו לפזר את האנשים מהרחובות, כך דווח האתר Yeshiva world news.

זוהי הלוויה שנייה ביום ראשון שפוזרה על ידי המשטרה בוויליאמסבורג.

הלוויה הראשונה הייתה עבור האדמו"ר קאזאלוב בבית מדרשו בבורו פארק ברחוב 55 ושדרה 12. באותה לוויה המשטרה ביקשה שהקהל - ש-95% מהם לא לבשו מסכות - ישמרו על התרחקות חברתית של שני מטר, אך הם סירבו בתוקף. בסופו של דבר המשטרה הדליקה את הסירנות שלהם, והובילה את לוויה לסיומה, ותושבי בורו פארק קראו לזה "אנטישמיות".

הסיפור הפך מאז לכותרות בתקשורת הכללית בניו יורק, גם לאחר הלוויתו של האדמו"ר מווערדען בשבוע שעבר בברוקלין כשאותו דבר התרחש. מאות איש נדחפו כאילו אין מאות חרדים שמתים בניו יורק מנגיף הקורונה.

אחד מעסקני ברוקלין שעומד בקשר רציף עם המשטרה אומר ל"בחדרי חרדים" על ההפקרות השוררת בויליאמסבורג. "היו כאן לוויות, ואנשים מתנהגים כאילו אין מגיפה, מתו לנו כאן מאות אנשים חלק מהם ממש צעירים, והם פשוט רוצחים עוד, ואנשים מגיעים להלוויות בניגוד להוראות של המדינה, משחקים עם חיים של אנשים, גורמים לאנטישמיות נוראה, ומרגיזים את המשטרה כאן, כבר בכמה לוויות הם עשו את זה, הם בוכים על נפטרים ופשוט ממשיכים לסכן עוד אנשים".

ביממה האחרונה מתו במדינה יותר מ-1,200 בני אדם מקורונה.

ברוקלין ווילאמסבורג קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד