י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החסידים צייתו להוראות

בהלוויה קטנה: הרבנית מצאנז הובאה למנוחות

חסידי צאנז צייתו להוראות הרבי וליוו את הרבנית הישישה ע"ה מחלונות הבתים. הרבי הספיד במעמד מצומצם של בני המשפחה וכן כיסה את העפר באוהל בבית החיים ותיקים בנתניה • צפו בתיעוד 

בהלוויה קטנה: הרבנית מצאנז הובאה למנוחות
הלווית הרבנית מצאנז ע"ה צילום: א.פ

ארונה של הרבנית הישישה מרת חיה נחמה הלברשטאם ע"ה אשת האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זיע"א נחתה הבוקר בישראל והיא הובאה למנוחות בבית העלמין שיכון ותיקים בנתניה שם נטמנה לצד בעלה הגדול באוהל. 

לצד האבל והתחושות הקשות מאז הגיעה ההודעה במוצאי שבת עלה החשש בקרב החסידים כי עקב מגיפת הקורונה לא יאפשרו לעלות את ארון הנפטרת לישראל כפי שרצתה והביעה את רצונה העז לכך. אלא שמשמים סיבבו את הדברים ונמצא תורם למטוס פרטי בעלות של מעל חצי מליון שקל שהביא את ארון הרבנית לישראל.

במקביל, החלו עסקני צאנז להתארגן למסע הלוויה כשרצון החסידים מכל הארץ להגיע להשתתף פיזית בהלוויה ולחלוק לנפטרת את כבודה האחרון.

בהוראת האדמו"ר מצאנז אשר מיד עם החל התפשטות המגיפה הורה לכל בבתי כנסיות של צאנז בארץ ובעולם לנעול שעריהם לבל יתפשט הוירוס בין המתפללים, כן הורה כאן העסקנים שאם כל הצער והגיון בפטירת אמו, מצווה הוא שאף אחד לא יגיע להלוויה.

העסקנים מצאו מספר דרכים יצירתיות לשתף את הציבור במסע ההלוויה, קודם לכן הודפסו הוראות המחמירות בשם האדמו"ר שאין להשתתף בהלוויה וכ"ש שאין לעלות לבית העלמין למעמד הקבורה. גם כרוז ברחובות קרית צאנז שם מתגוררים קרוב לאלף חסידים הסתובב ברחובות הקריה והזהיר שוב לבל יפרו את ההוראות.

כן, הופעל שידור חי מקוון שם צפו אלו שיש להם גישה לאינטרנט בפרט בחו"ל, כשרוב רובם של חסידי צאנז שאינם מחוברים לרשת ישבו בבית עם אפרכסת הטלפון והאזינו למסע ההלוויה וההספדים.

המשטרה, אשר שומעת ורואה אשר קורה בערים חרדיות אחרות, נחרדו כמשמעו על ההלוויה ההמונית לכאורה האמורה להתקיים תחת פיקודם ולמרות הרגעת השטח ע"י מנהלי קרית צאנז לא סמכו ידיהם והביאו כוחות משטרה רבים לציר ההלוויה אך למרבה הפלא, חסידי צאנז הממושמעים לא רק שלא עמדו קרובים זה לזה אלא כלל לא יצאו מהבתים.

מיטת הנפטרת ברכב החברא קדישא נע לאיטו בין רחובות קרית צאנז כאשר התושבים יוצאים למרפסות ונושאים תפילה ודברי פרידה מהנפטרת הדגולה אשר עד לפני שנים מועטות התגוררה בעצמה בקרית צאנז.

הרבנית מצאנז השפע חיים מצאנז קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד