י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי שחזו את ההתפרצות בבני ברק

מכון ויצמן מתריע: אלו הערים הבאות בתור

מכון ויצמן שחזה את התפשטות הנגיף בארץ וכן את ההתפשטות הדרמטית בריכוזי החרדים, מצביע על הערים הבאות בהן יש אחוז הדבקה גבוה בקורונה • המדד מנסה לחזות את מוקדי התפרצות הקורונה הבאים בעזרת ניתוח מידע מהציבור על התפתחות תסמיני הנגיף

מכון ויצמן מתריע: אלו הערים הבאות בתור
תחזית עבר של מכון ויצמן צילום: מכון ויצמן

מכון ויצמן הישראלי, חזה כמעט במדויק את מפת התפשטות הקורונה בישראל. המכון חזה את התפשטות הנגיף בבני ברק ובריכוזי החרדים וכן את התפשטות הנגיף בדיור המוגן, כבר לפני מספר שבועות בעזרת מודל ייחודי שפיתחו.

המדד מנסה לחזות את מוקדי התפרצות הקורונה הבאים בעזרת ניתוח מידע מהציבור על התפתחות תסמיני הנגיף. המודל שפותח על ידי חוקרי מכון ויצמן והאוניברסיטה העברית, ובשיתוף הסדנא לידע ציבורי, מאפשר באמצעות אלגוריתמים של ביג דאטה ובינה מלאכותית, לנבא את מוקדי ההתפרצות הבאים ומעניק לרשויות כלי אסטרטגי לניהול המאבק בהתפשטות הקורונה.

בשבועיים האחרונים המודל תוקף במספר תחזיות וחזה את ההתפשטות במודיעין, בירושלים סביב דיור מוגן מגדל נופים, ובבני ברק. בנוסף, חזה המודל עליה בשיעור הנדבקים בבת ים, אשקלון, באר שבע וערים אחרות. יותר מחצי מיליון אזרחים ממלאים את השאלונים באופן יומיומי באתר coronaisrael.org שפותח על ידי הסדנא לידע ציבורי.

פרופ' ערן סגל, מכון ויצמן למדע : "הכלי עוזר לרשויות לנהל את המאבק בהתפשטות הנגיף ולתת פתרון להסגרים. בעזרת ניתוח המידע ניתן לאתר ולהפנות בדיקות אל המקומות הבעייתיים ולהקל במקומות אחרים."

התחזית העתידית של מכון ויצמן:

ערים עם אחוז הדבקה גבוה

ערים שיש בהם אחוז הדבקה נמוך

קורונה מכון ויצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד