י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אמצעי מעקב ותוכנות לזיהוי פנים

הרוסים חוששים: המדינה תנצל את הקורונה למעקב קבוע אחר אזרחים

לאחר תקופה ממושכת של התנהלות מזלזלת מצד הממשל בהתפרצות נגיף הקורונה, הוחלט להטיל סגר ולעשות שימוש באמצעי מעקב מתקדמים מאוד כדי לעקוב אחר אזרחים שיפרו את הההנחיות • ההחלטה מעלה חשש כבד במדינה שידעה שנים רבות של משטר רודן שדרס את פרטיותם של אזרחיו ברגל גסה

הרוסים חוששים: המדינה תנצל את הקורונה למעקב קבוע אחר אזרחים
מצלמות מעקב צילום: באדיבות המצלם

למרות מה שהיה נראה תחילה כהתעלמות מהתפרצות נגיף הקורונה, נכון להיום -רוסיה מתכננת להתחיל להפעיל אמצעי מעקב חדשים ונרחבים על מנת לאכוף את הוראות הסגר שהוטלו בבירה מוסקבה, בסנט פטרסבורג ובערים אחרות לטובת המאבק בנגיף הקורונה.

בעוד שהפרטים המלאים על התכנית הרוסית עוד לא אומתו במלואם, הצהרות רשמיות ותכניות שהודלפו מצביעות על כך שהיא תכלול שימוש באפליקציות שעוקבות אחרי מיקום המשתמשים, מצלמות אבטחה, תכנות לזיהוי פנים, סריקת קודים, מידע סלולרי ורישומי כרטיסי אשראי. כך יוכלו הרשויות ברוסיה לדעת מי מפר את מגבלות התנועה, שמאפשרות יציאה מהבית רק עבור טיפול רפואי, רכישת מזון ותרופות או נסיעה לעבודה מורשית. חלקים מהתכנית עשויים לצאת לדרך בימים הקרובים.

ביום חמישי חתם ראש העיר סרגיי סוביאנין על תקנות שיאפשרו לרשויות לזהות ולקנוס את מי שיצא מהבית ללא אישור. כל המהלכים הללו מעוררים כעס רב באופוזיציה הרוסית, גורמים רבים באופוזיציה מתחו ביקורת קשה על הצעדים שלדבריהם הממשלה מנצלת את המאבק בקורונה בכדי לעשות צעדים שישארו גם אחרי סיום המשבר, וכי הממשלה מניחה את התשתית ל"סייבר גולאג", שתישאר על כנה גם אחרי המשבר הנוכחי. הם טוענים
שהמעקב אחרי האזרחים יישאר על כנו.

מקסים קרוגלוב, חבר באופוזיציה במועצת העיר אמר כי "אין ודאות לכך שמערכת הפיקוח אחרי תושבי מוסקבה תבוטל אי-פעם", גורם אחר באופוזיציה אמר כי הדבר יעורר את זעם האזרחים, "אני לא חושב שהתרחיש הסיני אפשרי", אמר, כשהתייחס למערכת המעקב העצומה של סין. "אנשים יגיבו רע מאוד לזה. הם ימצאו דרך לחבל בה".

קורונה מעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד