י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עם תיק - בלי שפם

האיחוד במרכז-שמאל: פרץ וגנץ בדרך לסיעה אחת

בתום דיון סוער, הוועדה המסדרת אישרה אחר הצהריים, פה-אחד, את בקשות הפיצול של סיעות העבודה-מר"צ. עמיר פרץ ובני גנץ פותחים בדיאלוג לאיחוד הסיעות

האיחוד במרכז-שמאל: פרץ וגנץ בדרך לסיעה אחת
עמיר פרץ/בני גנץ צילום: פלאש 90

לאחר הפירוק הדרמטי במרכז-משאל בין כחול לבן ליש עתיד וכן זה שהתרחש בין העבודה למרצ - מגיע שלב האחודים.

היום (שני) סיכמו חבר הכנסת יו"ר כחול לבן בני גנץ וחבר הכנסת עמיר פרץ, לפתוח בדיאלוג לאיחוד לסיעה אחת שתפעל יחד בכנסת ולאחר מכן בבחירות עתידיות.

גנץ ופרץ שוחחו הבוקר והחליטו לפתוח בדיאלוג להסדרת שיתוף הפעולה בין הסיעות ובין המפלגות. מהמפלגות נמסר כי "בשלב הראשון יקבעו הכללים לעבודה המשותפת והמתואמת בתוך הכנסת מתוך כוונה לאיחוד בין הסיעות. בהמשך, יוקמו צוותים שיעבדו על שיתוף פעולה פוליטי והיערכות לקראת מערכות בחירות בעתיד".

בתוך כך, בתום דיון סוער, הוועדה המסדרת אישרה אחר הצהריים, פה-אחד, את בקשות הפיצול של סיעות העבודה-מר"צ. בדיון הסביר יו"ר סיעת העבודה, ח"כ עמיר פרץ מדוע החליט לבסוף להכנס לממשלה: "הגעתי למסקנה, כי בעת הזאת, זו הדרך הטובה ביותר לשרת את אזרחי ישראל כולם. עוד לפני האיחוד היינו מודעים לכך שהשלם יהיה קטן מסך חלקיו, אך סברנו שזה הדבר הנכון על-מנת למנוע אובדן קולות לגוש השמאל-מרכז".

פרץ הוסיף כי "אני שומע את קולות השבר של למעלה ממילון אזרחים שהוצאו לחל"ת בעל כורחם, אזרחים שנגזרו עליהם פיטורין ואף גזרת הבדידות על אזרחים מבוגרים - כסוציאל דמוקרט אמיתי, אני מעמיד את בני האדם לפני הכל. כבר לפני האיחוד עם מר"צ, הודעתי שאני רואה בבני גנץ כמועמד מטעמי לראשות הממשלה".

"לצערי המהלך לא צלח והדברים התגלגלו כפי שהתגלגלו עד לרגע זה. יתכן שניתן היה להגיע לתוצאות טובות יותר, אך זה לא העת לבחון מה קרה במחנה המכרז-שמאל או בכחול לבן. כעת אנחנו פועלים יחד עם כחול-לבן לתיאום עמדות גם להתמודדות עם המצב כרגע וגם לקראת מערכת בחירות שתהיה בעתיד. כעת אני מכתוון לעשות הכל, על-מנת להקטין את האיבה וההסתה בחברה הישראלית. חרמות ופסילות לא פתרו את המשבר" הסביר פרץ.

חה"כ תמר זנדברג הגיבה לפרץ ומתחה ביקורת נוקבת על החלטתו להצטרף לממשלה ואמרה: "מר"צ היא לא מפלגה גדולה שזכתה להרבה בוז ולעז, מימין וגם משמאל. דבר אחד היה לנו בפתק 'מר"צ' שהלכנו עליו והבטחנו לבוחרינו; 1. אמינות, שלא מפרים הבטחות לבוחר ו- 2. דבקות מוחלטת בערכים ובאידיאולוגיה שלנו. מעולם לא הפרנו וזה עלה לנו במחירים גבוהים. בבחירות האחרונות הורדנו את הפתק מר"צ מהקלפי בתחושה קשה, כי האמנו באיחוד הזה, שאנחנו נותנים לבוחרים שלנו המחשבה שאנחנו מספקים מפלגת שמאל רחבה וגדולה יותר, אמינה ואידיאולוגית. לא תיארנו לעצמנו שהפתק שלנו יזחל כסרח עודף לממשלה מושחתת בראשות ראש ממשלה אותו אנחנו רוצים להחליף".

זנדברג פנתה לפרץ והוסיפה: ״בשביל ההבטחה המיוחדת הזאת לציבור הורדת את השפם. למה עשית את זה? אנחנו במר"צ הלכנו נגד הביקורת כלפינו, שהשותפות עם אורלי לוי ואיתך תתפרק וזאת כדי להציע דרך חדשה לשמאל הישראלי, מתוך אמינות ודבקות במטרה. אני חשה אכזבה קשה ומעילה באמון. אם היינו רצים לבד בהצהרה שלא ניכנס לממשלת הימין הזו והעבודה כן, אנחנו היינו הגדולה ואתם הייתם מצטמקים. אתם הולכים להיות חתומים על סיפוח והרס הדמוקרטיה הישראלית. תהי סרח עודף שלא משפיע".

עמיר פרץ בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד