י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"נתניהו נכנע בעניין המשפטי"

מסתמן: חתימה עוד הערב; הסכמות בין הליכוד לכחול לבן בדרך לממשלה

על פי הקולות שיוצאים מטעם שתי המפלגות, הליכוד וכחול לבן, מסתמן כי עוד הערב תושג הסכמה מלאה והמפלגות יחתמו על הסכם האחדות בדרך לממשלה. לטענת כחול לבן הם אומנם התקפלו בנושא הריבונות, אך כופפו את נתניהו בנושא המשפטי • בסיעת ימינה תוקפים 

מסתמן: חתימה עוד הערב; הסכמות בין הליכוד לכחול לבן בדרך לממשלה
בנימין נתניהו ובני גנץ צילום: אלעד מלכה

לאחר כשבוע בו המו״מ היה תקוע ללא הבנות, הבוקר (שני) נועדו ראשי המפלגות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר הכנסת בני גנץ לפגישה ממושכת בסיומה הושגו מספר הבנות בין השניים. במפלגות מעריכים כי חתימה על הסכם משותף עוד הערב.

על פי הפרסומים, המפלגות הגיעו לסיכום משותף על הנושאים שהיו במחלוקת. כך בנושא הריבונות סוכם כי הריבונות תצא לדרך תוך חודשיים וחצי, בכפוף "להיוועצות" עם גנץ ובהסכמת האמריקנים. בנוסף, יינתן חופש הצבעה בממשלה כשהנוסח שיאושר בממשלה יאושר בכנסת לאחר דיון בוועדת חוץ וביטחון שיהיה ככל הנראה בידי כחול לבן.

עוד סוכם, כי תפקיד יו״ר הכנסת יעבור לידיו של יריב לוין וזאת לאחר האולטימטום שהציבו בכחול לבן על מינויו של יולי אדלשטיין לתפקיד. כמו כן סוכם כי כחול לבן תוכל לבחור את התפקיד השני הבכיר בין תיק החוץ לתיק החינוך שיוחזק כנראה בידי גבי אשכנזי.

עוד בסיכומים המסתמנים: הממשלה תשביע בשלב הראשון 30 שרים ובתום משבר הקורונה תוסיף עוד ארבעה שרים. בנוסף, לבקשת כחול לבן יחוקקו חוק נורבגי שיכניס לכנסת שורת חכים חדשים רק מחוסן לישראל כדי למנוע כניסתם של חברי כנסת מיש עתיד שמסודרים הבאים ברשימה במסגרת המפלגה המאוחדת לשעבר של כחול לבן.

נושא עיקרי נוסף שסוכם באופן ראשוני וגורם לסערה בגוש הימין, הוא עניין מינוי השופטים כשסוכם כי מינוי שופטים יעשה בהסכמה. בכחול לבן מסבירים כי התקפלו בנושא הריבנות אך הצליח להביא הישג משמעותי בנושא המשפטי עליו נלחמו גם לאורך קמפיין הבחירות בשנה החולפת.

בסיעת ימינה תקפו את נתניהו ואמרו: "נתניהו נכנע בעניין המשפטי לחלוטין לכחול לבן. אהרון ברק וההפיכה השיפוטית שלו חוזרים אל הבמה וימשיכו למנות את בני טיפוחיהם לבית המשפט העליון. והכל במזומן ומרגע הקמת הממשלה. זו תהיה בכייה לדורות ואנחנו קוראים לנתניהו להתעשת ולעמוד על הקווים האדומים של מחנה הימין".

בימינה קראו לראש הממשלה נתניהו "לכרוך את חוקי הרוטציה עם הריבונות ולהביא לממשלה את החלת הריבונות על כל ההתיישבות ביהודה ושומרון לפני העברת חוקי הרוטציה בכנסת", לדבריהם, "אחרת ברור מאוד שנישאר בלי הריבונות".

מפלגת כחול לבן הליכוד ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד