י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
טיפוס מסוג אחר

איך מסתדרים בלי האוורסט? פתרון יצירתי למטיילים

'לטפס על הקירות' מקבל משמעות מעשית בימים אלה. מטיילים מאוכזבים שחלמו גם השנה או לראשונה בחייהם לטפס בחודש זה אל פסגת ההר הגבוה בעולם שמתנוסס לתפארה בנפאל, מצאו פיתרון ייחודי להחליף את הטיפוס עליו בטיפוס אחר

איך מסתדרים בלי האוורסט? פתרון יצירתי למטיילים
מטייל בהר האוורסט צילום: unsplash

הנגיף שיבש גם את תוכניותיהם של ספורטאים ומטיילים רבים ברחבי העולם. על רקע ההתפרצות, מונעת השנה נפאל את האפשרות לטפס על האוורסט, ההר הגבוה בעולם.

אפריל הוא שיא עונת הטיפוס בכל שנה, ואלפי מטיילים נוהרים בדרך כלל לאזור ההר בעונה זו של השנה, אבל בשנת 2020 איש לא יטפס כנראה אל הפסגה.

בשביל המטיילים שלא פספסו אף עונת טיפוס אכן מדובר בתקופה קשה, במקום לשאוף אויר פסגות ולהשקיף על נוף עוצר נשימה, הם נאלצים להסתגר בבתיהם ומקסימום להשקיף מחלון ביתם.

אבל חלק מהם מצאו דרך יצירתית להתמודד עם האתגר, ובכך החליטו לעשות מהלימון "לימונדה", העיתון הבריטי "גרדיאן" מדווח על מיזם של כמה עשרות אנשים שבמשך חמישה ימים דימו את הטיפוס על האוורסט באמצעות טיפוס בבית – על מדרגות ואפילו על סולמות.

אחד מהם הסביר: "בקהילת אנשי-השטח הייתה הרבה שליליות בנוגע לצורך להישאר סגורים בבית ורציתי לתת לאנשים סיבה לעשות ספורט כשהם בפנים", הוא צילם תמונות של עצמו בלבוש טיפוס מלא מטפס במדרגות או אוכל ארוחת ערב באוהל שהקים בסלון שלו.

השבוע הוא מתכוון להשלים את אלפי המטרים הנותרים כדי "להגיע לפסגה".

האוורסט טיפוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד