י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המדינה לא מאורגנת

הבלבול במקסיקו מביא את היהודים לנהוג לפי ההנחיות בישראל

הקהילות היהודיות במקסיקו לא לקחו סיכונים ורכשו בעצמם מכונות הנשמה למקרה שבתי החולים יהיו עמוסים ומכונות ההנשמה יהיו בתפוסה מלאה, לאור הבלבול וההוראות הלא ברורות מצד הממשל, הם נוהגים לפי ההוראות בישראל, כמו סגירת בתי הכנסת, שמירת המרחק בין איש לרעהו וכדומה

הבלבול במקסיקו מביא את היהודים לנהוג לפי ההנחיות בישראל
חרדים עם מסכה בבני ברק צילום: גילי יערי, פלאש 90

"הקהילה היהודית במקסיקו סיטי מתנהלת לפי משרד הבריאות הישראלי".

תושב חרדי במקסיקו מספר ל'בחדרי חרדים' כי המדינה לא מאורגנת עדיין בנושא הקורונה, ולפני כמה שבועות, הנשיא המקסיקני אמר שאפשר להמשיך כרגיל ולהתחבק אחד עם השני ולא יקרה כלום.

אך לפני שבוע הוא אמר לשמור על ההוראות ולא לצאת החוצה, ולמחרת ראו אותו לוחץ יד למשהו.

למעשה אומר חבר הקהילה החרדית, כי יש כבר אלפי חולים מאומתים ויש עוד אלפים שבכלל לא יודעים עליהם כי לא עושים בדיקות ולא מדווחים מה קורה באמת. לכל המחדל הזה אחראית המדינה.

לדבריו, "הקהילה היהודית מאוד מודאגת ולמעשה היא פועלת ע"פ הוראות של משרד הבריאות בישראל. עכשיו אין בתי כנסיות פתוחים ואין אירועים. חוץ מזה, הקהילות היהודיות קנו מספר מכונות הנשמה שיהיה ליהודים במקרה שלא יהיה מספיק מכונות בבתי חולים, אנחנו מאוד מודאגים לאחר שהיום (אתמול) לפני כמה שעות נפטר יהודי ראשון מהווירוס, הוא מהקהילה שלנו במקסיקו סיטי".

הנפטר הוא מרדכי בן רינה אשכנזי בשנות השישים לחייו. מספר בני הקהילות היהודיות במקסיקו נע בין 40-50 אלף איש. ו95% מהם מתגוררים במקסיקו סיטי עיר הבירה.

בתוך כך, הקהילה החרדית פרסמה שיש אצלה 88 חולים מאומתים: 1 נפטר, 12 מאושפזים בבית חולים, ו-14 מחלימים.

מקסיקו סיטי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד