ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
הפקרות • "חבטו בי והפילו אותי"

מזעזע: החסיד צעד מבית הוריו בשבת והותקף באלימות ע"י שוטרים

צעיר מחסידות תולדות אהרון ששב מבית הוריו במהלך השבת וצעד ברחובות מאה שערים - הותקף באלימות על ידי שוטרי יס"מ ללא כל סיבה נראית לעין • "אני לא יודע למה תקפו אותי. אחד מהשוטרים אמר לי לרוץ הביתה ואחרי שנייה חבטו בי והפילו אותי" • תיעוד ממצלמות האבטחה

מזעזע: החסיד צעד מבית הוריו בשבת והותקף באלימות ע"י שוטרים
התקיפה על רקע מאה שערים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

תקיפה מזעזעת בעיצומה של השבת: עו"ד יששכר דוב פרנקל (38), חסיד תולדות אהרן מירושלים, עלה לבית אביו ואמו על מנת לסעוד אותם בסעודת ליל שבת. הוריו נמצאים בבידוד מבחירה, על מנת לשמור על עצמם, בפרט אביו שנמצא בקבוצת סיכון גם בגלל מצבו הרפואי.

במהלך השבת האחרונה, פעלו כוחות משטרה בשכונת מאה שערים בירושלים, במסגרת אכיפת חוקי הקורונה. כבר במוצאי שבת עלו טענות על התנהגות חלקם, כפי שסוקר כאן ב'בחדרי חרדים', על השלכת רימוני הלם ופציעת קשיש תושב השכונה.

כפי שניתן לראות בתיעוד ממצלמת אבטחה, נראה עו"ד פרנקל צועד ברחוב מאה שערים לאחר שסעד את הוריו, חולף סמוך לבית כנסת תולדות אהרן ונתקל בשוטרים. הוא עובר על פניהם - ועד לרגע זה - הכל תקין.

אולם באופן מפתיע ומקומם אחד השוטרים רודף אחר העו"ד ודוחף אותו. שוטר נוסף החליט להטיח אותו לעבר הכביש - ללא סיבה נראית לעין. העו"ד נראה עף ומשתטח על הכביש.

"אני לא יודע למה תקפו אותי. אחד מהשוטרים אמר לי לרוץ הביתה ואחרי שנייה חבטו והפילו אותי", סיפר עו"ד פרנקל ל'בחדרי חרדים'. לשאלה מה הוא מתכוון לעשות, השיב, "אני עדיין שוקל את צעדיי".

העובדה שהשוטרים ממשיכים בדרכם, לא עוצרים אותו, לא קונסים אותו ואפילו לא מנהלים איתו שיח, מעידה לכאורה יותר מכל - כי הייתה זו אלימות משטרתית בוטה וגסה, כאשר אנשי אכיפת החוק החליטו לכאורה ליטול את החוק ולעשות בו כשלהם, לתקוף אדם - ללא כל סיבה נראית לעין.

יצוין כי עורך הדין פרנקל' עבד בעבר במשרדו של פרקליט הצמרת עו"ד יעקב וינרוט ז"ל וכיום עובד במשרד מוביל בתל אביב, בעז בן צור ושות'.

ממשטרת ישראל נמסר: גם בשעת חירום לאומית זו, מדובר בהתנהלות חריגה שאינה מקובלת ועומדת בניגוד מוחלט לנורמות ההתנהגות המצופה מכל שוטר. האירוע מצוי בבדיקה ובטיפול של מח"ש, ובהתאם לתוצאותיה ינקטו נגד השוטרים המעורבים הצעדים המתאימים.

שעות ספורות לאחר מכן, במהלך פעילות המשטרה, הותקף אדם קשיש על ידי שוטרים, פונה לבית החולים שערי צדק עם חבלת ראש קלה ושבר בצוואר הירך, דבר שהצריך ניתוח. 

מאה שערים קורונה אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד