י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ימי קורונה • הטיפ היומי להורים: כלא ושמו בית

בימים אלו, שכל סביבת המחייה שלנו הצטמצמה לכמות המטרים שקיימת בדירה שלנו, יש חוק בלתי כתוב שנכתב באופן כמעט בלתי מורגש בין המבוגרים, לתת אחד לשני את המרחב האישי

ימי קורונה • הטיפ היומי להורים: כלא ושמו בית
תנו ספייס צילום: שאטרסטוק

הטיפ המלא: 

המוקד שלנו עמוס בטלפונים יום יום, מהורים ואנשי חינוך שפונים אלינו עם שאלות וחששות בעקבות המצב שהילדים והמתבגרים נמצאים ביחד בבית במצב שיוצר מצבי לחץ ואתגרים, לכן החלטנו בארגון מקשיבים לקחת כל יום טיפ אחד שעלה מתוך השיחות למוקד שלנו ולתת אותו לכם, על מנת להקל עליכם באתגרים איתם אתם מתמודדים. 

בימים אלו, שכל סביבת המחייה שלנו הצטמצמה לכמות המטרים שקיימת בדירה שלנו, יש חוק בלתי כתוב שנכתב באופן כמעט בלתי מורגש בין המבוגרים, לתת אחד לשני את המרחב האישי, אבל יש ימים שבהם הילד פשוט נצמד אלינו במשך כל היום ולא עוזב אותנו. לא משנה כמה צעצועים, פעילויות ורעיונות אנחנו מציעים לו, הוא פשוט לא מפסיק להציק בשאלות, בקשות וניסיונות למשיכת צומת לב, ברמה שלא נראית לכם הגיונית.

התפקיד שלכם בתור הורים להבין שזאת התגובה הנורמלית של הילד לסיטואציה לא נורמלית. אין פתרון קסם, כדי שהילד ישתחרר מכם ויחזיר לכם את המרחב האישי, הדרך היחידה היא לקבל את המצב של הילד, ברגע שהוא יראה שאתם מגיבים בהגיון, הוא ירגע, לעומת זאת אם תכנסו ללחץ ותתחילו להרעיף עליו דברים, הוא יקלוט שמנסים להסתיר ממנו משהו.

אנחנו כאן כדי להקשיב לכם - 3596* שלוחה 1,
(השירות ניתן בכ-7 שפות)

עוד על מקשיבים >>>

קורונה חינוך ילדים מצוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד