י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בלתי נתפס

הקורונה פגעה בכולנו? יש מי שגם מצה לא נשארה לו

עד עכשיו שמעתם על מי שנפגעו כלכלית מהקורונה אחי שפוטרו מהעבודה ויצאו לחל"ת או מעבר לכך, עכשיו דמיינו מה קורה עם מי שבמשך השנה אין לו כלים להתקיים בחיי היום יום. מה הוא יעשה?

הקורונה פגעה בכולנו? יש מי שגם מצה לא נשארה לו
ילדים עניים במצוקה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בואו נגיד את האמת, הקורונה פגעה בכולנו, כולנו ניזוקים, בריאותית, נפשית וכלכלית!

צמצמו מקומות עבודה, הוציאו אנשים לחל"ת, אנשים נעולים בבתים מרצונם או עקב בידוד שהם חייבים להיות בו. כולנו לא יודעים מה יילד יום. אבל למזלנו, לרובינו יש אוכל לפסח, רוב ילדי ישראל אוכלים אוכל מזין גם בימים אלו, רובם שבעים כי בבית שלהם יש אוכל, יש עכשיו ויהיה גם בפסח.

אבל ישנם יוצאים מן הכלל, ישנם כאלה שהבידוד הוא לא רק בבית, הוא גם במקרר, הבידוד יגבר בשולחן עורך, הבדידות הגשמית שלהם זועקת - אין להם אוכל לשבוע הפסח! אין להם מצות, אין להם בשר אין להם את הדברים המינימליים שיש בכל בית יהודי. שלא נדבר על השמחה שכבר שנים אין בבית. עם השבר הזה הם מתמודדים יום יום, וכפליים עכשיו!

נכנסים כעת, רגע לפי כניסת החג, ועוזרים לכל המשפחות המסכנות הללו, שהקורונה מאיימת למוטט אותם ואת משפחתם לגמרי>>>

במאמצים רבים הצלחנו לגייס תורם שמבטיח לנו 50% על כל תרומה שנגייס, תורם שהחליט לדאוג לצורכי העניים ושגם להם יהיה אוכל בפסח, שגם להם יהיה שמחה בבית ואור בפנים. עם ישראל, אנו פונים אליכם, חוסו ורחמו על העניים, עזרו לנו לעזור להם, עזרו לנו לדאוג שיהיה להם את המינימום לפסח. בזכות זה, ישמע ה' לתפילתכם ותזכו לבריאות, שמחה ופרנסה בשפע כל ימיכם.

קופת הצדקה פתח תקווה הינה הקופה המרכזית בעיר ודואגת לעניי העיר, הקופה הוקמה לפני עשרות ע"י הגאון רבי ברוך שמעון סלומון זצ"ל אשר פיקח על הפעילות ודאג יחד עם הפעילים של הקופה לצורכי העניים. לעת זיקנותו הוא מינה את רבני העיר הגאון רבי מרדכי רבינוביץ שליט"א ראש ישיבת אור ישראל לצעירים, הגאון רבי שאול גרונר שליט"א, הגאון רבי אליהו ארנטרוי שליט"א והגאון רבי עזריאל פויפר שליט"א לפקח על פעילות הקופה והם בוחנים כל מקרה לגופו.

נכנסים כעת, רגע לפי כניסת החג, ועוזרים לכל המשפחות המסכנות הללו, שהקורונה מאיימת למוטט אותם ואת משפחתם לגמרי>>>

מידי יום מגיעות פניות רבות למשרדי הקופה, סיפורי זוועה של משפחות שנכנסו למעגל העוני ואין להם אוכל בסיסי לתת לילדיהם. לקופה מספר פעילים אשר בוחנים כל מקרה לגופו ומביאים את הפרטים לידי רבני העיר כדי לקבל את אישורם. הקופה מחלקת מידי שבוע למאות משפחות אוכל לשבת, ביגוד ושאר מוצרים בסיסים. כמו"כ הקופה נותנת מענה במיצוי זכויות ודואגת להכניס את משפחות הנזקקים לשוק העבודה ולהוציאם ממעגל העוני. הקופה עושה מגבית מיוחדת ל'קמחא דפסחא' ע"מ שלא תישאר משפחה אחת בעיר שאין לה אוכל מספק לכל חג הפסח.

נכנסים כעת, רגע לפי כניסת החג, ועוזרים לכל המשפחות המסכנות הללו, שהקורונה מאיימת למוטט אותם ואת משפחתם לגמרי>>>

פסח קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד