י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מקום לאופטימיות

מחקר חדש בדק: האם המגיפה תיעלם בקיץ?

ע"פ מחקר שהתפרסם בעיתון הגרדיאן הבריטי - נגיפים אחרים ממשפחת הקורונה היו בשכיחות נמוכה יותר בקרב האוכלוסייה במהלך חודשי הקיץ

מחקר חדש בדק: האם המגיפה תיעלם בקיץ?
מרפאת הקורונה של מכבי צילום: יח"צ

הקיץ מתקרב והשבוע כבר חווינו בישראל את השרב הראשון בארץ, לצד יממה עם מזג אוויר חם במיוחד בחצי הכדור הצפוני. בעקבות שינויי האקלים.

ע"פ המחקר שהתפרסם בעיתון הגרדיאן הבריטי והובא ב"ישראל היום", חוקרי אוניברסיטת קולג' בלונדון מצאו שנגיפים אחרים ממשפחת הקורונה היו מצויים יותר בחודש פברואר ואילו בקיץ השכיחות שלהם היתה יותר נמוכה בקרב האוכלוסייה, על פי זה אם נגיפים מאותו משפחה של הקורונה אינם פעילים בקיץ אז גם הקורונה תיעלם בקיץ, ויתכן אם כן שאכן יש מקום לאופטימיות.

אלא שעורכי המחקר עצמו מאוד זהירים בתחזית שלהם ומסייגים את הממצאים משתי סיבות: "יתכן שנראה ירידה בהתפרצות המחלה בקיץ הקרוב. אבל כיון שהאנושות לא מחוסנת ממנו הרי שברגע שיתקרר שוב נראה התפרצות ענקית מחודשת. מעבר לכך יש גם לציין שמדובר בסוג חדש של וירוס ולכן קשה מאד לנבא את ההתנהגות שלו".

עוד מוסיפים החוקרים כי יתכן שבניגוד לזנים אחרים ממשפחת הקורונה הזן הנוכחי אינו מבדיל בין מזג אויר חם לקר ולכן יכול להיות כי יהיה פעיל גם בקיץ. העובדה שמדובר במחלה חדשה שהאנושות לא התמודדה איתה עדיין מדאיגה גם את חוקרי אימפריאל קולג' בלונדון שסבורים שגם אם מדובר בווירוס עונתי,
באופן יחסי הרי שבגלל חוסר החיסון הטבעי שלנו יגרום לקורונה להמשיך להתפשט בקיץ בקצב מוגבר.

ניתן לומר כי חלק גדול מהחוקרים סוברים כי הנגיף ימשיך להתפשט גם בקיץ, החוקר מייקל סקינר מהקולג' מאימפריאל קולג' אומר כי "אני סבור שיש אפקט עונתי לווירוס הקורונה, אך בגלל חוסר החיסון שלנו והרגישות של האוכלוסייה ההבדל השנה בין קיץ לחורף יהיה מינורי לחלוטין".

לעומת זאת החוקר בן נוימן מאוניברסיטת רידיג יותר פסימי ואומר כי, "נכון שהווירוס החל להתפשט בסין בתקופה קפואה של השנה, אבל הוא הגיע גם לארצות חמות כמו ברזיל ואקוודור ורק האיץ את ההתקדמות שלו כך שלא נכון לבנות על הקיץ".

אין ספק שזאת שאלת המליון דולר אם הקיץ יעצור את הנגיף, נראה כי העולם המדעי בעצמו אינו יודע את התשובה.

קורונה מחקר מדעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד