ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רב המשטרה יסייר בבני ברק לוודא כי לכלל השוטרים יש את כל הנחוץ לעריכת סדר ברחובות העיר

משטרת ישראל מוכנה לחג הפסח בהידור ובכשרות: למעלה מ-120 מטבחים ומאות מטבחונים של יחידות המשטרה כבר כשרים לפסח. אלפי ששוטרים יעשו את ליל הסדר ברחובות הערים הרחק ממשפחותיהם. הרב הראשי למשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו "החיבור שנכפה עלינו, בין חג הפסח למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, יכול לפתוח בפנינו כמה תובנות לתקופה אותה אנו חווים בימים אלה"

רב המשטרה יסייר בבני ברק לוודא כי לכלל השוטרים יש את כל הנחוץ לעריכת סדר ברחובות העיר
נצ"מ הרב רמי ברכיהו צילום: דוברות המשטרה

בימים אלו של מגפת הקורונה הפוקדת את העולם כולו ואת עם ישראל, שוטרי משטרת ישראל פועלים יומם וליל בנחישות גדולה לסייע למשרד הבריאות בישום כלל ההוראות המצילות חיים. השוטרים לא יחגגו את ליל הסדר בחיק משפחותיהם ואלפי מהם יסיירו ברחובות הערים במטרה לאכוף את ההוראות.

כחלק מהשינויים במשק בישראל חל שוני מהותי במערך ההזנה של המשטרה ונוצר צורך מיידי להכנתם של מטבחים רבים שישמשו את השוטרים בימי חג הפסח. לשם כך מערך רבנות המשטרה נערך באופן מוגבר כדי להכשיר את מטבחי משטרת ישראל וביממה האחרונה הסתיימו כלל הפעולות הקשורות בכך.

כמו כן מערך הרבנות נערך לארח אלפי חיילי צה"ל שיצטרפו למשטרת ישראל במשימות האכיפה של הנחיות משרד הבריאות. רבנות משטרת ישראל רכשה אלפי מנות סדר בקבוקי יין ומצות. ואלפי הגדות של פסח עם ברכה מיוחדת של הרב הראשי למשטרה הודפסו עבור השוטרים והחיילים המתגברים.

בימים האחרונים לאחר הצטרפותם של החיילים לכוחות המשטרה ולאור ההנחיות החדשות המגבילות את תנועת התושבים ברחבי הערים ומאידך הצורך שנוצר לאכיפה מצילת חיים מכתב נוסח מקוצר של ההגדה שישמש לליל הסדר לכוחות שיתקשו מכובד המשימות לעצור את הפעילות המבצעית שלהם.

בנוסף לכך התקבלו בימים האחרונים שאלות רבות לרב הראשי למשטרה ועיקרן עוסק בשלל מצבים שבהם נתקלים השוטרים בפעילות לאכיפת הוראות הקורונה. חלקן של השאולות עוסק בגדרי הסגרים עד כמה מותר וצריך להתעקש לאכוף אותם והאחרות בנושאים הקשורים ביכולת לשלב בין מצוות החג לפעילות המבצעית בה ייטלו אלפי שוטרים.

הרב הראשי למשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו הפיץ לכלל השוטרים במשטרה מעל ל-30,000 שוטרים ולוחמי מג"ב אגרת מיוחדת ברוח הימים המאתגרים בהם אנחנו נמצאים. הרב ברכיהו מתמודד עם שאלות שוטרים בנושא של כיצד מתמודדים עם מציאות של אי וודאות? מהם הכלים בהם ניתן להשתמש כאשר מאבדים את השליטה על תכניות העתיד?

הרב ענה כי לשוטרים כי ביציאת מצרים עם ישראל גילה את תכונת האמונה. כאשר לאדם יש אמונה בעצמו ובכוחותיו, אמונה בזוגיות במשפחה ובחברות, כמו גם אמונה באלוקים, האדם יכול להתמודד גם עם מציאות של חוסר וודאות. וכלשונו של הרב זקס 'אמונה' - אינה מבטאת ודאות, אלא אדרבא - את האומץ לחיות באי ודאות, בידיעה שהעתיד אינו צפוי כלל וכלל, אבל אפשר להתייצב לעומתו ללא חת מפני שאיננו לבד. אלוקים ודברו נמצאים איתנו.

הרב ברכיהו הוסיף וחיזק את השוטרים וציין כי החיבור שנכפה עלינו, בין חג הפסח למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, יכול לפתוח בפנינו כמה תובנות לתקופה אותה אנו חווים בימים אלה. בדבריו כותב הרב ברכיהו כי השנה בליל הסדר, בשעה בה עם ישראל ישב לחגוג ויציין את יציאת מצרים, אלפי שוטרי/ות משטרת ישראל יצטרכו לסייר ברחובות ולשרת את עם ישראל בשמירה על הנחיות גופי החירום.

המחיר של הניתוק משולחן החג ומבני המשפחה כמו גם החשש מלהידבק בנגיף, הוא מחיר יקר ביותר. אולם בעצם העובדה ששוטרי/ות משטרת ישראל נמצאים ברחובות, הם יוצרים אמון שיש מי ששומר בתקופה קשה שהנגיף המשתולל בחוץ לא יתפשט, ובכך השוטרים מסייעים לאזרחי המדינה לפתח את תכונת האמונה ולהתמודד כראוי עם האי וודאות והלא נודע. אין ספק ששולחן ליל הסדר של השוטרים הנמצאים מחוץ לביתם, עולה בלילה זה עד לכיסא הכבוד ומעורר רחמים על כלל הציבור במדינת ישראל.

הרב הראשי למשטרה פנה גם אל אזרחי ישראל והפציר בהם לשמור ולהישמר על נפשם שלהם ושל משפחותיהם. בתוך כך, רב המשטרה יסייר מחר (רביעי) בבני ברק, כדי לוודא כי לכלל השוטרים יש את כל הנחוץ לעריכת ליל הסדר ברחובות העיר.

רמי ברכיהו ליל הסדר משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד