י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אנשים חסרי אחריות

המוות מכה בברוקלין: מעל 250 הלוויות ויותר ממאה יתומים

בשלושת השבועות האחרונות, מאז החל נגיף הקורונה להכות בקהילה החרדית בארצות הברית, נערכו בברוקלין לבדה מעל 250 הלוויות והתווספו יותר ממאה יתומים • ביקורת קשה באתרים החרדיים בארה"ב על חוסר האחריות של חלקים בציבור החרדי למרות הדרישה החמורה של הרבנים

המוות מכה בברוקלין: מעל 250 הלוויות ויותר ממאה יתומים
המוות מכה בברוקלין צילום: צילום מסך

מעל 250 לוויות התקיימו בקהילות החרדיות בניו יורק בשלושת השבועות האחרונים, מעל 100 יתומים חדשים התווספו בקרב הקהילות החרדיות, אבל משום מה זה נראה שהדבר לא עושה רושם על אנשים בברוקלין, רק מלראות את המשטרה בברוקלין מפזרת לוויות, או את משטרת לייקווד מפזרת חתונות, גורם לנו לשאול "האם בברוקלין אנשים חסרי אחריות".

אתרי החדשות החרדיים בחו"ל מלאים בדיווחים על הנפטרים, הדיווחים מלאים באסון רודף אסון, צעירים ומבוגרים, דיווחים על לוויות שנערכות ומפוזרות על ידי המשטרה, דיווחים של מכתבים חריפים של רבנים ושל רופאים לאנ"ש לקיים את ההוראות הקפדניות, אבל משום מה מאות הלוויות ומעל 100 היתומים לא עושים רושם על הרבה אנשים שממלאים את הרחובות בלי להתבלבל.

ראשי ישיבות, רבנים, אדמו"רים, רופאים, מתנדבי הצלה, חסידים ואנשי מעשה, עסקנים, אנשי עסקים, גבירים, ושאר עמך ישראל נופלים קורבן לנגיף שהפיל חללים רבים בכל העולם.

אחד מאנשי חברה קדישא שגם מתנדב בארגון "מתעסקים" הדומה לארגון זק"א הישראלי. אמר ל"בחדרי חרדים" אתמול על המצב בארצות הברית בכל הנוגע למגיפת הקורונה שהפילה חללים רבים מקרב הקהילות היהודיות והחרדיות. כי "המספרים כאן גדולים אבל אין מספר מדוייק". לדבריו "יש לפחות 25 חברות קדישא שונות כאן בניו יורק וניו ג'רזי ועוד מקומות, יש כאן מאות קהילות שונות, אין קשר הדוק בין אחד לשני עד לרמה של לדעת מה בדיוק קורה אצל השני, אנשים כאן יושבים שבעה, אבל אף אחד לא יודע מי יושב שבעה על נפטר מקורונה, אצל הרשויות כאן אין הפרדה בין המתים הלא יהודים לנפטרים היהודים, הכל כאן מספר כללי, בישראל כולם יהודים אז יודעים מספר נפטרים יהודים, הדרך לדעת מי נפטר זה על ידי הודעות של חברות קדישא השונות על לוויות, אבל אין מצב לדעת בדיוק, זה בלתי אפשרי לדעת".

בארץ המצב הרבה יותר טוב בגלל המשמעת הגדולה בכל הנוגע בחברה החרדית, וחוץ מכמה פרובוקטיביים, הציבור החרדי ממושמע.

במשרד הבריאות ערכו סקר במגזר הכללי, החרדי והערבי ובו נשאלו הנסקרים על הנחיות משרד הבריאות ושמירתן. מהסקר עלה כי כ-98 אחוזים מהציבור החרדי מתכוונים לשמור על הנחיות משרד הבריאות במלואן.

מהסקר עלה כי 0.5% מכלל המגזר החרדי מתכננים לחגוג את ליל הסדר עם המשפחה המורחבת, לפי התפלגות של 2.7% מהמגזר החסידי, 0.0% מהמגזר הליטאי, 0.2% מהמגזר המודרני והספרדי. כמו"כ 1.3% מהציבור החרדי עדיין לא החליטו איפה יהיו בליל הסדר, לפי התפלגות של 4.1% מהמגזר החסידי, 0.0% מהליטאי, 0.9% מהמודרני ו-1.3 מהספרדי.

עם זאת, 97.8% מהציבור החרדי מתכנן להיות בבית בליל הסדר כפי הוראות משרד הבריאות, לפי התפלגות של 93.2% מהמגזר החסידי, 100% מהמגזר הליטאי, 97.7% מהמגזר המודרני ו-98.2% מהמגזר הספרדי.

קורונה ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד