י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חזרה הדרגתית

מנכ"ל משרד החינוך: מערכת החינוך תשוב לפעול לאחר פסח

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב הודיע לחברי הנהלת המשרד, כי מערכת החינוך תשוב לפעול מיד לאחר חג הפסח. על פי התוכנית, מערכת החינוך תחל לפעול בהדרגה. בשלב הראשוני ישובו ללימודים תלמידי החינוך המיוחד

מנכ"ל משרד החינוך: מערכת החינוך תשוב לפעול לאחר פסח
שר החינוך רפי פרץ ומנכ"ל המשרד שמואל אבוהב צילום: משרד החינוך

חוזרים ללימודים? מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב הודיע לחברי הנהלת המשרד, כי מערכת החינוך תשוב לפעול מיד לאחר חג הפסח. כך דווח בחדשות 12.

על פי הדיווח, החזרה ללימודים תהיה הדרגתית, ולסירוגין. כלומר, הלימודים יתקיימו או במשמרות בוקר וצהריים, או בימים שונים בשבוע, כשסך הכל יהיו שלושה ימי לימודים.

בשלב הראשוני ישובו ללימודים תלמידי החינוך המיוחד, אחריהם ישובו למסגרות תלמידים ונוער בסיכון, אחריהם גני הילדים ולאחר מכן בתי הספר היסודיים. בהמשך יחזרו תלמידי התיכונים שיקיימו את בחינות הבגרות במתכונת המיוחדת שקבע משרד החינוך ואז גם יופעלו מוסדות החינוך הבלתי פורמלי. כאמור, בכל פעם שתשוב קבוצה ללימודים, הדבר ייעשה במודל של משמרות או למידה לסירוגין.

הסיבה שתלמידי החינוך המיוחד ישובו ראשונים ללימודים היא שקיים חשש שבמידה והם יישארו בבית תחול הדרדרות במצבם. אולם, בהסתדרות המורים מתנגדים למהלך מחשש שלא יהיו אמצעי מיגון נאותים ולא תתאפשר שמירת מרחק מספקת בין המורים לתלמידים.


"אני פונה אליך לאחר מאות פניות של מורות בחינוך המיוחד, קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק ועוד ועוד עובדים במקצועות הפרא רפואיים שעוקבים בדאגה אחר ההתפתחויות, סביב הרצון והלחץ של הורים המשוועים להחזיר את ילדיהם למסגרת, לשגרה, לטיפולים ולכל הצרכים החסרים בתקופה קשה זאת", כתבה מנכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד לפרופ' איתמר גרוטו סמנכ"ל משרד הבריאות.

"ברור לי כי לחלק מההורים והילדים המצב הוא בלתי אפשרי", המשיכה בן-דוד. "לעיתים המחיר הוא רגרסיה בהתקדמות הילד. עם זאת, חייבים להבין כי במסגרות החינוך המיוחד הפוטנציאל להדבקה והידבקות, הן של הילדים והן של הצוות המטפל הוא עצום. חלק מהילדים סובלים ממערכת חיסונית חלשה וממחלות רקע, בעיות נשימה , בעיות לבביות ועוד. יש אצלנו ילדים שכל וירוס קטן מוביל אותם לשהייה ממושכת בבית ולעיתים גם אשפוז בבית חולים".

בהמשך היא מפרטת כי "העבודה בחינוך המיוחד דורשת טיפול צמוד - החל מניגוב הפרשות ועד לעזרה בהאכלה ובלבישת בגדים. הנחיות משרד הבריאות מדברות על מיגון מלא וכיצד הדבר יתאפשר מבחינת מיגון הצוות שזקוק למיגון כמו לצוות רפואי - בצורה מלאה ומיגון הילדים במסכות ושמירת מרחק. אוסיף את העובדה כי כל ילד זקוק למגע, חיבוק נשיקה. בוודאי ילדים בחינוך המיוחד שמגע וקירבה מהווים חלק מהטיפול".

בנוסף, היא כותבת כי קיים חשש רב גם לבריאות הצוות מכיוון ש"בגן עובד צוות רב מקצועי שחלקו מצוי בקבוצת סיכון עקב גיל או מחלות רקע"..לדבריה, "עובדים אלה שואלים ובצדק אם המערכת יכולה לדאוג לביטחונם. לצערי, אני מעריכה כי עובדים רבים לא יגיעו לעבודה מתוך חשש לשלומם ושלום בני משפחותיהם".

בסיום המכתב ציינה בן-דוד: "מעבר לילדים ולצוות יש מערך שלם שנמצא במגע עם הילדים - הסעות, נהגים, מלווים ועוד ילדים ממסגרות אחרות שנוסעים איתם באותה הסעה. כלומר, חשיפה רחבה. בבואך להתייחס לסוגיית פתיחת בתי הספר של החינוך המיוחד, אבקשך לקחת בחשבון את סוגיות כבדות משקל אלה טרם הפתיחה. ליבי עם ההורים והילדים. ליבי גם עם עובדי ההוראה. יש לקחת קודם כל בחשבון את השמירה על חיי אדם".

שמואל אבוהב משרד החינוך קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד