י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"איננו רואים מקום להתערב"

נדחתה העתירה להסרת הסגר מבני ברק

אם תליתם גם הפעם תקווה בבג"צ שאולי יסיר את הסגר מעל העיר החרדית המסוקרת ביותר בימים אלה בתקשורת, גם הפעם טעיתם. בג"ץ דחה את העתירה שהגישו כמה עורכי הדין להסיר את הסגר מבני ברק | עם זאת השופט מעיר כי "לא מצאנו בתגובת המדינה תשובה של ממש לטענת העירייה שהמהלך נעשה ללא היוועצות עמה"

נדחתה העתירה להסרת הסגר מבני ברק
אב חרדי וילדיו בעידן הקורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בית משפט העליון בשבתו כבג"צ דחה לפני זמן קצר (שלישי) עתירה אותה הגישו מספר עורכי דין חרדים, נגד ההכרזה על בני ברק אזור מוגבל.

השופטים כתבו בהחלטתם כי אין מקום להתערב בהחלטת הממשלה. הם ציינו כי אפשר להבין תחושת עלבון התושבים, אבל תשובת המדינה, משרדי הבריאות וכו', דוחה טענה להפליה כביכול נגד התושבים בשל השתייכותם החברתית והדתית "ואנו מעמידים את הממשלה בחזקתה שההחלטה על סמך גורמי מקצוע ושיקולים עניינים בלבד".

"הגם שדחינו את העתירה, מצאנו להעיר כי לא מצאנו בתגובת המדינה תשובה של ממש לטענת העירייה כי ההחלטה התקבלה מבלי להיוועץ עמה. ייתכן שכך, משום שתגובת העירייה נמסרה זמן קצר לפני שהמדינה הגישה תגובתה, ולא היה סיפק בידי המדינה להגיב על כך. מכל מקום, ומבלי להידרש לנכונותה של הטענה במישור העובדתי, הרי שככל שהדבר לא נעשה דומה כי יש ממש בטרוניה של העיריה ושומא על המדינה לקחת את הדבר לתשומת ליבה, אלא אם קיימים טעמים של ממש בגינם לא עשתה כן".

"זו הפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל, שהוטל סגר על עיר בתוך תחומי הקו הירוק. מטבע הדברים, החלטה חסרת תקדים זו מעוררת שורה של בעיות ביישום ההחלטה בשטח. העתירה דנא, הגם שחוטאת פה ושם בהפרזה ובאנלוגיה לתקופות אפלות שראוי היה להימנע מהן, מבטאת מצוקה אותנטית של תושבי בני ברק, עיר ואם בישראל, שעליה הוטל סגר, בבחינת אין יוצא ואין בא בשעריה. באירוניה מרה הפך חג הפסח מחג החירות לחג ההתכנסות של המשפחה אל תוך עצמה, כלואה בינות ארבעה כתלים. הנה כי כן, *כבדה יד הסגר על תושבי בני ברק עד מאוד ותעל שוועתם עד ירושלים, עד לבית המשפט העליון".

"עם כל ההבנה למצוקה שעולה מדפי העתירה ומתגובת העירייה, הרי שלאור האמור בתגובת המדינה, דין העתירה להידחות", קובע השופט.

לסיום כתב השופט עמית: "עת צרה היא ליעקב ולאזרחי ישראל, והדברים משתקפים בעתירה זו. לו יהי וחג הפסח, חג הרמדאן וחג הנביא יתרו (נבי שעיב) הבאים עלינו לטובה, יסמנו תחילתו של מפנה".

הסגר על בני ברק עתירה לבגץ יצחק עמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד