י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
משדר אופטימיות בצל הסגר

נתניהו עדכן: התחלנו להיערך ליציאה מהמשבר

מערכת הבריאות ומערכת הביטחון החלו להיערך ליציאה מהמשבר, כך עדכן ראש הממשלה בישיבת השרים, במטה לביטחון לאומי מגבשים כעת את הצעדים הבאים

נתניהו עדכן: התחלנו להיערך ליציאה מהמשבר
שוטרים בפעילות צילום: דוברות המשטרה

בישיבת הממשלה שנערכה היום (שלישי) בצהריים, עדכן ראש הממשלה בנימין נתניהו את השרים כי מערכת הבריאות ומערכת הביטחון החלו להיערך ליציאה מהמשבר. כך דווח ב'כאן 11'.

לדבריו, בכלל המערכות הבינו כי המצב לא יוכל להישאר כך להרבה זמן, ועל כן החלו במערכות הממונות לבנות תוכנית יציאה והיא תוצג כבר בימים הקרובים.

בנוסף, במטה לביטחון לאומי מגבשים כעת את הצעדים הבאים. לפי התכנית, סדר השחרור מהסגר יכלול קודם כל את הצעירים, ולאחר מכן את אלו שנדבקו, החלימו ופיתחו נוגדנים לנגיף.

אחד השרים שהשתתף בישיבה אמר ל'כאן 11' שרואים באופק ירידה למקדם הדבקה שהוא נמוך מאחד, שמאפשר את שחרור הסגר במעט – למעט אזורי ההדבקה הגבוהים. לקראת סוף פסח תתקיים הערכת מצב בנוגע להמשך מדיניות הסגר, כשתאריך היעד שמוצע עבור חזרה הדרגתית הוא 19 באפריל – יום ראשון שלאחר חול המועד.

כזכור, מוקדם יותר היום פרסמנו ב'בחדרי חרדים', כי מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב הודיע לחברי הנהלת המשרד, כי מערכת החינוך תשוב לפעול מיד לאחר חג הפסח. כך דווח בחדשות 12.

על פי הדיווח, החזרה ללימודים תהיה הדרגתית, ולסירוגין. כלומר, הלימודים יתקיימו או במשמרות בוקר וצהריים, או בימים שונים בשבוע, כשסך הכל יהיו שלושה ימי לימודים.

בשלב הראשוני ישובו ללימודים תלמידי החינוך המיוחד, אחריהם ישובו למסגרות תלמידים ונוער בסיכון, אחריהם גני הילדים ולאחר מכן בתי הספר היסודיים. בהמשך יחזרו תלמידי התיכונים שיקיימו את בחינות הבגרות במתכונת המיוחדת שקבע משרד החינוך ואז גם יופעלו מוסדות החינוך הבלתי פורמלי. כאמור, בכל פעם שתשוב קבוצה ללימודים, הדבר ייעשה במודל של משמרות או למידה לסירוגין.

הסיבה שתלמידי החינוך המיוחד ישובו ראשונים ללימודים היא שקיים חשש שבמידה והם יישארו בבית תחול הדרדרות במצבם. אולם, בהסתדרות המורים מתנגדים למהלך מחשש שלא יהיו אמצעי מיגון נאותים ולא תתאפשר שמירת מרחק מספקת בין המורים לתלמידים.

קורונה סגר ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד