י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תשליך בערב פסח

מעשה שהיה: האברכים יצאו מהסגר וניצלו מקנס

הסיפור נשמע לא אמיתי, אך הוא התרחש השבוע בפארק לכיש באשדוד עם שלושה אברכים מהעיר, שהרחיקו מאה מטר מביתם וניצלו מקנס של שוטר • הסיפור המלא שהחל משעשע והפך לרציני במיוחד

מעשה שהיה: האברכים יצאו מהסגר וניצלו מקנס
חסידים באמירת תשליך צילום: שוקי לרר

הסגר בבתים וחוסר היכולת לצאת מהבית, מביא סיפור מעניין על שלושה אברכים חסידים שיצאו לפוש וכמעט נקנסו על ידי שוטר.

הסיפור שהתגלגל בין המרפסות בעיר אשדוד, הגיע ל'בחדרי חרדים' מאחד ששמע את הסיפור מבעל המעשה, שלושה אברכים צורבים, מטובי לומדי הכוללים באשדוד, שניצלו היטב את ימי הפגרה המשמימים והממושכים, שנכפו על עם ישראל, בימי הסגר החלקי, והחליטו לעשות דרכם לעבר פארק נחל לכיש, בשיפולי העיר, כדי לשאוף שם אוויר צח, לתפוס ראש ולהתבודד מהמתח העירוני הגובר. תפסו ראש במרחבי הפארק המוריק והשקט.

אלא, שבהתאם לפתגם באידיש: "א מענטש טראכט, און גאט לאכט" (האדם חושב-מתכנן, מהשמים יושב מרום מגחך), לפתע פתאום מאי שם צץ ג'יפ משטרתי ממונע, עם שוטר שהגיע זועם ופנקס הדו"חות בידו. בעוד רגע קט היה עלול לקנוס כל אחד משלושת האברכים ב-500 שקל. טבין ותקילין. על שהרחיקו לכת מביתם, מעבר ל-100 מטר, כנרשם בהנחיות משרד הבריאות.

"זיעה קרה כבר החלה לבצבץ במצחם  הלבן והגבוה של המתייגעים בד"כ בד' אמות של הלכה. הנה, מבלי משים, כלתה אליהם הרעה: דו"ח על שהות במקום אסור בניגוד לחוק הבריאות. מאין יבוא עזרי?.

אך כאן הגיעה הישועה, אחד מבין שלושת האברכים, שנון וחריף, נזכר בתפילה יקרת ערך: תפילת "תשליך". במבט רציני ומעמיק ניגש האברך המחונן לשוטר הקשוח, שביקש לברר מה מעשיהם בפארק, בניגוד להנחיות החירום בישראל. "אדוני השוטר", פתח האברך החסידי במתק לשונו, "תבין הגענו לכאן, לפארק השומם, בכוונה רצינית לקיים מצוה אקטואלית "לרגל המצב". מצוות "תשליך". לכל חטאינו ועוונותינו, במטרה להסיר חרפת המגפה השוררת בארצנו. זו היא מצווה גדולה - לקיים תפילת "תשליך" שנזכה להסיר את הגזרה הנוראה".

כאן היו ניכרים היו דברי אמת בעיניו של השוטר הניצב על משמרתו. הוא נכבש כולו בהסבר ההגיוני. לפיכך, הוא נחזה כיצד ניגש הוא לרכב המשטרתי ושולף ממנו כיפה. "אני מעוניין להצטרף לתפילתכם", הודיע בעיניים מצועפות. השלישייה הזוכה קיבלה את פני השוטר שהפך ל'פרימער' בזרועות פתוחות. ביקשו ממנו לומר 'אמן' בכוונה לאחר הפסוקים שיאמרו בתפילת "תשליך" התמימה... ברוך שנתן "תשליך" לעמו ישראל - קראו האברכים שנחלצו מקנס עם הגיעם הביתה.

תשליך סגר אברכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד