י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לונדון קוברת את קורבנותיה

האחים ששרדו את השואה נפטרו בהפרש של שבוע

לא רק ארה"ב מאבדת את טובי בניה, גם בבריטניה נפטרו כבר עשרות מבני הקהילות היהודיות בלונדון, בהם האחים שייע ושמעון קליין ז"ל, ששרדו את השואה האיומה ונפטרו בהפרש של שבוע שניהם מנגיף הקורונה

האחים ששרדו את השואה נפטרו בהפרש של שבוע
האחים קליין ז"ל צילום: באדיבות המצלם

הנֶּאֱהָבִים וְהַנְּעִימִם בְּחַיֵּיהֶם וּבְמוֹתָם לֹא נִפְרָדוּ מִנְּשָׁרִים קַלּוּ מֵאֲרָיוֹת גָּבֵרוּ׃ נגיף הקורונה המשתולל ברחבי העולם הפיל גם את שני האחים יהושע ושמעון קליין ז"ל מלונדון ששרדו את השואה, יהושע (מימין) ושמעון ז"ל נפטרו בהפרש של שבוע.

לא רק ארצות הברית החרדית קוברת את מתיה, גם לונדון החרדית מבכה את לכתם של אנשי אמת וגומלי חסדים.

בין הקורבנות בימים האחרונים; מרת רות טייטלבוים ע"ה, מרת צימרמן ע"ה, מרת דבורה שטיינברג ע"ה מנהלת 'בית יעקב', וכן יגאל יוסף ז"ל, כולם תושבי לונדון.

מספר היהודים הבריטיים שמתו מנגיף הקורונה עלה ל-121, כך עולה מהנתונים האחרונים של מועצת הנבחרים של יהודי בריטניה ביום שלישי - עלייה מ-112 ביום שני.

יגאל יוסף ז"ל.

עוד קורבן מנגיף הקורונה, היא אישה מצרפת שסייעה בהברחת ילדים יהודים מצרפת הכבושה על ידי הנאצים לשוויץ, נפטרה ימים לפני יום הולדתה ה-96. כך מדווח האתר 'ג'ואיש כרוניקל'.

פרידה ווטנברג נולדה בשנת 1924 בפריז להורים יהודים שהיגרו מלודז' שבפולין.

היא הפכה לפעילה בתנועת הנוער היהודית בפריז, וחודשים לאחר שהגרמנים פלשו לצרפת בשנת 1940, היא גויסה להתנגדות הצרפתית, בעודה בת 16 בלבד.

שנה לאחר מכן הגיעה לגרנובל שבדרום צרפת, תוך שהיא מסכנת את חייה בהברחת ילדים יהודים לשוויץ הנייטרלית, שרבים מהם היו יתומים.

יהי זכרם ברוך ומי שאמר לעולמו די יאמר לצרותנו די.

קורונה לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד