ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

אסטרטגיית היציאה של איטליה ממשבר הקורונה

אסטרטגיית היציאה של איטליה: מי שחלה ולא פיתח תסמינים - יעבור בדיקת נוגדנים ויהיה רשאי לצאת מהסגר

אסטרטגיית היציאה של איטליה ממשבר הקורונה
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הרשויות באיטליה הודיעו כי הן מתכוונות לפתוח במבצע בדיקת נוגדנים רחב היקף, זאת במטרה להשיב לעבודה כמה שיותר אנשים להם תנגודת לנגיף הקורונה. כך ע"פ הדיווח ב"ישראל היום".

על פי הדיווח, במחוז לומברדיה שבצפון המדינה הרשויות כבר החלו בבדיקות נוגדנים בקרב עובדים חיוניים, מתוך מטרה להשיב כמה שיותר מהם לעבודה בדברים החיוניים, ובכך להחזיר לפחות באופן חלקי את החייים למסלולם.

בדיקות נוגדנים מאפשרות לזהות חלקים באוכלוסיה שנדבקו בקורונה, אך לא אובחנו כחולים, בהם רבים שלא הראו סימפטומים של המחלה. משמעותם של הנוגדנים היא סיכוי נמוך מאוד להידבק במחלה בשנית או להפיץ אותה לאנשים אחרים.

באיטליה מקווים להנפיק תעודות עבור מי שנמצאו בעלי נוגדנים במטרה שיוכלו לצאת לעבודה ולא להיות נתונים בסגר. עד כה נערכו 3,000 בדיקות בעיקר בקרב צוותים רפואיים ומטפלים בקשישים במחוז וונטו הצפוני, סמוך לעיר וונציה.

חברת התרופות והציוד הרפואי דיאסורין, הממוקמת במילאנו, הודיעה תתחיל לייצר בדיקה סרולוגית חדשה שתאפשר מציאת נוגדנים לנגיף הקורונה ובכך תוכל לקבוע בדיוק רב יותר מי מחזיק בתנגודת אפקטיבית לנגיף.

בהודעת החברה: "המוצר מפותח במטרה לענות על הצורך בזיהוי חלקים באוכלוסיה שכבר נדבקו בנגיף אך לא אובחנו כחולים", הבדיקה המדוברת היא בדיקת דם שמספר חברות באיטליה כבר מייצרות ומספקות לממשלה המקומית, אך לא בקצב מתאים על מנת לעמוד ביעד של ממשלת איטליה לחודש אפריל העומד על כמה עשרות אלפי בדיקות.

באיטליה מספר החולים בנגיף והקרבנות במגיפה מחרידים, 132,000 איש אובחנו כנגועים בקורונה מהם למעלה מ-16,000 מתו כתוצאה מהנגיף, מספר המתים הגדול ביותר במדינה אחת בעולם עד כה.

קורונה איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד