ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בנאס"א רואים את הצד החיובי

האם בזכות הקורונה נוכל לחיות במאדים?

האם בזכות הקורונה נוכל לחיות במאדים? בנאס"א אומרים שכן• הצד החיובי של הקורונה

האם בזכות הקורונה נוכל לחיות במאדים?
אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

נגיף הקורונה לימד אותנו משהו חדש, משהו שאנחנו כישראלים לא כל כך היינו רגילים אליו - לשמור על היגיינה אישית ונקיון סטירילי.

הצורך בסטריליזציה, במניעת העברת ווירוסים וחיידקים מאדם לאדם, הפך בחודשים האחרונים לנורמה ציבורית בין לאומית בעקבות מגיפת הקורונה. פתאום כולנו רוחצים ידיים היטב, שומרים מרחק, מנקים את הבגדים שלנו אחרי יציאה החוצה ועוד.

אמנם הקורונה שפרצה לחיינו וגובה לצערנו הרב חללים רבים היא מגיפה קשה מאוד ואנחנו מתפללים כל יום שתחלוף כלעמת שבאה, אך בנאס"א סוכנות החלל של ארה"ב רואים גם את הצד החיובי והם משוכנעים שבזכות הנגיף האנושות תוכל לעבור לחיות במאדים.

המדענים בנאס"א מסבירים שבכדי שהאנושות תוכל לחיות על הכוכב נדרשת סטריליזציה עמוקה פי כמה וכמה, בכתבה ל-CNN אומר מוגגה קופר (Moogega Cooper), מהנדס מוביל להגנה פלנטרית בנאס"א, כי "הסטריליות והדרישות לניקיון מוחלט הם כלל בין לאומי שנקבע על ידי הסוכנות להגנה פלנטרית (COSPAR) שהוקמה כבר בשנת 1958. זו מדיניות עולמית במסגרתה כל כלי שיוצא לחלל מכדור הארץ עובר סטריליזציה מוחלטת".

זאת הייתה הסיבה שהובילה לסטריליזציה המוחלטת של האסטרונאוטים שנשלחו לירח במסגרת אפולו הם נדרשו להיות מנותקים פיזית מהעולם בתנאים סופר סטריליים הן לפני השיגור לירח והן בחזרה ממנו. הסיבה היתה חשש שלירח יגיעו וירוסים או חיידקים מכדור הארץ עם הצוות, וגרוע מכך שווירוס או חיידק לא ידוע שחי על הירח יחזור עם הצוות.

אלא שבניגוד לירח כוכב הלכת מאדים דומה במבנה שלו לכדור הארץ, יש לו אטמוספרה חלשה ויתכן שהיו עליו תנאים לחיים בעבר, אפשר אפילו שיש עליו חיים מתחת לפני השטח. המציאות הזו גורמת בין השאר שכל כלי רובוטי שנשלח לכוכב עובר סטריליזציה בחום של 350 מעלות צלזיוס.

כמו כן, כל הדגימות שמיובאים מכוכב המאדים ע"י הרובוטים של נאס"א, מחטאים אותם ברמה הכי גבוהה מחשש כי יכילו ווירוסים וחיידקים לא ידועים מהכוכב, ג'ים גרין, המדען הראשי של נאס"א מציין בהקשר להחזרת הדגימות כי, "היחס אליהם יהיה הכי זהיר ורגיש שאפשר. כאילו יש עליהם מגיפה של ממש".

"יש לנו כבוד עצום לווירוסים וחיידקים והקורונה מראה כמה הם חכמים וחזקים. לא צריך להיות אנושי כדי להיות מתוחכם וחכם".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד