ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בצל הקורונה

מחקר: גם כשהמקוואות סגורים נשמות מגיעות לטבול

לא בטוח שתרצו לדעת את זה, אבל בתחקיר היסטורי ענק שמתפרסם בימים אלו ממש נחשפת תופעה מדהימה: נשמות מעולם האמת שמגיעות לטבול במקוואות הסגורים עקב התפשטות הנגיף

מחקר: גם כשהמקוואות סגורים נשמות מגיעות לטבול
מקווה טהרה צילום: אורי לנץ, פלאש 90

בימים אלו, כשאתה פותח את מכסה בור מקווה הכלים ואתה מגלה להפתעתך אורח לא שגרתי: עוד אחד ממפרי הוראות משרד הבריאות, שדלתות המקוואות הרשמיות נסגרו בפניו, והוא בוחר בפתרון היצירתי של טבילה חפוזה בבור טבילת כלים, הגיע הזמן שתכירו את התופעה הפלאית של אורחים במקוואות מסוג אחר: נשמות מעולם האמת שיורדות ומגיעות לטבול במקוואות.

זה מפחיד בדיוק כפי שזה נשמע. אמנם הנשמות מגיעים לרוב בשעות שאין בני אדם רגילים במקוואות, אך שורת עדויות ארוכה, בהם של גדולי התורה והחסידות, מספרות על גדולי עולם ששמעו את קולם וראו את בגדיהם, ועד כמעט שפגשו בעצמם את הנשמות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שהביא למחקר הזה הוא הגאון רבי ישראל דנדרוביץ, ראש בית המדרש "באר האבות" ומגיד שיעור מפורסם, שחקר את התופעה המוזרה והמסתורית פרסם את תוצאות מחקרו במאמר מקיף שרואה אור ממש בימים אלו בתוך הקובץ התורני המפורסם "עץ חיים". במסגרת המחקר מצא הרב דנדרוביץ כי יש ביכולתו של הרב המקומי לפסוק ולקבוע כי המקווה אינה מיועדת לטבילת נשמות מתים.

במסגרת מאמרו מביא הרב דנדרוביץ עדויות וסיפורים מצמררים על תופעה זו בדורנו, כשבנספח מיוחד הוא מביא העתקה מדויקת אות באות מתוך דף אותו כתב לעצמו הגאון המקובל רבי שריה דבליצקי זצ"ל ובו הוא מספר על סיפור שהתרחש איתו בבואו לטבול בשבת בבוקר במקווה חשוכה ביותר בבני ברק. המקובל לא הצליח להסתדר בחושך הכבד ולפתע הוא שמע קול מדבר אליו ויד מסתורית הושטה אליו וסייעה לו למצוא את דרכו. המקובל מספר זאת בפרוטרוט והוא מוציא מזה לקח ותוכחת מוסר.

כמובן שהרב דנדרוביץ מביא גם את הצד השני של המטבע: שמועות שהתבררו כלא נכונות או כיוצא בזה, כשהכל מתחבר לשרשרת ארוכה של מחקר התופעה מכל צדדיה.

לנוכח המצב, מוגש המאמר לקוראים, באדיבות מערכת הקובץ וברשות הרב הכותב להורדת הקובץ לחץ כאן.

הגאון רבי ישראל דנדרוביץ, ראש בית המדרש "באר האבות"

הרב ישראל דנדרוביץ מקווה נשמות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד