ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
יוצאים מההסגר

אחר 67 יום: בוואהן משחררים אנחת רווחה

אחרי חודשיים וחצי של סגר על העיר הסינית וואהן שבמחוז חוביי, משם התפרץ נגיף הקורונה, מתחילים לחזור שם לשיגרה. החל מהבוקר חודשיו הטיסות ותנועת הרכבות הפנימיות. עם זאת בכיר סיני אומר כי "סין לא קרובה לסוף המגפה, אבל נכנסה לשלב חדש"

אחר 67 יום: בוואהן משחררים אנחת רווחה
אילוסטרציה צילום: pixabay

בוואהן מכריזים היום (רביעי) על ניצחון, יותר מחודשיים וחצי שהעיר הייתה נצורה - אין יוצא ואין בא - אך הבוקר מחודשות הטיסות הפנימיות ותנועת הרכבות לעיר, ואזרחים בריאים יורשו להיכנס לווהאן ולצאת ממנה.

לאחר שמספר הנדבקים מהקורונה בוואהן ירד בשבועות האחרונים כמעט לאפס, הוסרו ההגבלות בהדרגה ואנשים הורשו לחזור לעבודה, עם זאת בממשל עדיין מוטרדים ממראות שנצפו שאנשים זונחים לחלוטין את אמצעי הזהירות, ושבים להתקהל ומסירים את אמצעי המיגון, לכן חלק מההגבלות על האזרחים יישארו גם כעת, אבל בזמן שמדינות רבות בעולם מתקשות להיאבק במגפה שמשתוללת - נראה שווהאן כבר מנווטת את דרכה החוצה.

רשות הרכבות בווהאן צופים שיותר מ-55 אלף נוסעים יעזבו את העיר עוד היום, כזכור, במשך יותר מחודשיים הופסקה התחבורה הציבורית בווהאן, העסקים נסגרו, ו-11 מיליון תושבי העיר הוכרחו להישאר בבתיהם - כאפשר אפילו יציאה לקניות בסופר נאסרה.

יותר מ-50 אלף תושבי העיר נדבקו ולפחות 2,500 מתו במגפה - 77% מכלל מקרי המוות מהנגיף בסין. הסגר הוטל על העיר ב-23 בינואר. כעת, למרות שהיציאות מהעיר והכניסות אליה נפתחות, עדיין צפויות להישאר כמה מגבלות, כאשר במחוז חוביי מבינים שהאיום של התפרצות חוזרת ממשיך לרחף מעל האזור.

ע"פ הנוהל המתקיים כעת בסין, כל אדם המעונין לצאת מהסגר עליו לקבל קוד ירוק על הפלאפון שלו המעיד כי הוא בריא ורשאי לצאת, אך מי שלא מקבל את הקוד הירוק מהממשלה לא יוכל לצאת מהבידוד, "סין לא קרובה לסוף המגפה, אבל נכנסה לשלב חדש", הבהיר בכיר סיני לאזרחים וחידד את החשיבות שבהמשך ההקפדה על הנהלים גם עכשיו.

קורונה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד