ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בצל הסגר

רוסיה: הרב יצא לשרוף חמץ ופוטין שלח ברכה

לראשונה ברוסיה זה למעלה מעשרים שנה לא ייערכו השנה סדרים ציבוריים והרב הראשי הגר"ב לאזאר יצא הבוקר לראשונה מבית מאז חג הפורים ושרף את החמץ בחצר בית הכנסת המרכזי. הנשיא פוטין שלח מכתב ברכה לחג

רוסיה: הרב יצא לשרוף חמץ ופוטין שלח ברכה
הגר"ב לאזאר במכירת ושריפת חמץ צילום: באדיבות המצלם

החמץ של יהודי רוסיה, נמכר הבוקר ערב חג הפסח על ידי רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, בחצר ביתו בשכונת "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה.

הרב גם יצא לראשונה מביתו מיומיים אחרי חג הפורים, ושרף את החמץ בחצר בית הכנסת המרכזי.

איגרות ברכה רבות לכבוד חג הפסח, נשלחו אל לשכתו של הרב הראשי בהם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, יו"ר מועצת הפדרציה הרוסית, יו"ר ה'דומא' הרוסית, ראש עיריית מוסקבה, מושלי מחוזות ועוד רבים.

באגרת הברכה של פוטין ליהודי רוסיה לכבוד חג הפסח, ששיגר אל לשכתו של רבה הראשי נכתב: "אל: יהודי רוסיה הנני מברך אתכם לרגל חג הפסח. חג עתיק ימים זה מזכיר לבני הדת היהודית את המאורעות הגורליים בהיסטוריה התנ"כית, את השגת החירות והכבוד העצמי. חשוב הוא שיהודי רוסיה שומרים מכל משמר על מסורת אבותיהם ועל ירושתם, מעבירים אותן מדור לדור, כשהם נאמנים לערכים הרוחניים הבלתי מעורערים, לאידיאלים של הטוב והצדק, ונוטלים חלק פעיל ביותר בפעילות המבורכת של המוסדות הדתיים, בחיים הציבוריים ובחיי התרבות של ארצנו".

"עליי להבליט במיוחד, ללא שום ספק, גם את התרומה הניכרת של הקהילה היהודית לפיתוח הרב-שיח בין עמים שונים ודתות שונות בארצנו, לחיזוק ידידות הנצח של עמי רוסיה. אני מאחל לכם שלום ואושר, רווחה ושגשוג. ושוב – חג שמח לכם! ולדימיר פוטין". 
 
ברוסיה סיימו פרויקט מושקע ומיוחד בבירת רוסיה, לאספקת מצות לכל דיכפין הישר אל הבתים, עקב ההסגר שהוכרז ע"י נשיא רוסיה פוטין. ארגון ביקור חולים במוסקבה, משגר מזון לכל סעודות החג, לחולי הקורונה המאושפזים בבתים או בבתי רפואה. 

ולראשונה לאחר למעלה מעשרים שנה, לא ייערכו השנה סדרים ציבורים, וכל בתי הכנסיות ועשרות בתי חב"ד - סגורים בפקודת הרב הראשי. בתפילה לגאולה הקרובה ולבניין ציון וירושלים.

הרב בערל לאזאר רוסיה ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד