י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שעות לפני החג

נתניהו על המחסור בביצים: "גם אני אוהב חביתה"

בריאיון חג לדידי הררי ב־103fm קרא לשמור על כללי הסגר: "אנחנו במגפה של פעם ב־100 שנה" • וגם: כיצד הבידוד השפיע על חייו? ומה עם המחסור בביצים?

נתניהו על המחסור בביצים: "גם אני אוהב חביתה"
בנימין נתניהו צילום: פלאש 90

בצל הסגר הכללי על מדינת ישראל, שעות לפני ליל הסדר, היה ראש הממשלה בנימין נתניהו אורח הכבוד במשדר חג מיוחד של השדרן דידי הררי ברדיו 103fm. בריאיון חג מיוחד התייחס נתניהו להחמרת כללי הסגר כשעה לפני כניסתן לתוקף, לשגרת יומו בתקופה המאתגרת הזו, ולמצב הפוליטי הסבוך. כמובן שהשיחה הסתיימה באיחולי חג שמח למאזינים.

לדברי נתניהו, "מצבנו יחסית למדינות העולם טוב, אבל מצבן של אף אחת ממדינות העולם לא טוב באמת. מדובר במגפה של פעם ב־100 שנים".

ראש הממשלה שב על הנחיות הסגר בערב חג הפסח. "מאתמול עצרנו את היציאה מהיישובים כדי לצמצם אפשרות של מעבר מעיר ולמנוע את ריכוז המשפחות, זאת ההנחיה שתעמוד עד יום שישי. הדבר השני הוא שבתוך הזמן הזה יש הנחיה שנכנסת לתוקף בשעה 15:00 של מניעה לצאת מהבתים, חוץ מעד 100 מטר, ולהישאר צמוד לביתך עד מחר בבוקר".

הסגר שצפוי, כאמור, להחמרה, הוטל מתוך כוונה "למנוע את מה שקרה בפורים - את התקבצות האנשים, אלה שלא היו איתך ובאים ומדביקים אותך". מטרת הצעדים, לדבריו: "לעשות את הדבר הטבעי, שאנחנו מנסים למנוע אותו - ריכוז המשפחות". גם נתניהו עצמו, כמובן, ציין כי יחגוג את ליל הסדר עם משפחתו הגרעינית.

בניגוד לחלק מהערכות הפרשנים, הפלונטר הפוליטי בניסיון להקים ממשלה משותפת עם בני גנץ לא הגיע לכדי פתרון ערב החג. המגעים, על פי נתניהו, יימשכו ביתר שאת אחריו. "אני מקווה שזה יקרה, ואין סיבה שלא", אמר נתניהו להררי, "לצערי יש נושאים שהשותפים הפוטנציאליים שלנו מתקשים לכבד אותם למרות מה שהם אומרים, אבל אני לא רוצה להיכנס לזה. אנחנו צריכים לפעול כרגע כדי להקים ממשלת חירום. אני נחוש לעשות את זה, לא ויתרתי על כך".

על פי נתניהו, "צריך לעשות את הדבר המתבקש של שוויון. זו ממשלה פריטטית. הכל בעצם שוויוני, נעשה בהסכמה הדדית, זולת נושא הריבונות, שמראש הגדרתי שהוא חשוב לי ושאני מתכוון לעמוד עליו. אני חושב שאפשר וצריך להגיע להבנה".

מומחה עולמי בזום

את התקופה האחרונה מעביר ראש הממשלה בבידוד ביתי לאחר שהיה במגע עם שר הבריאות יעקב ליצמן, שאובחן כחולה קורונה. "אני עובד כל הזמן", אמר, "מהבית זה אפילו יותר קשה מאשר במשרד, משום שצריך כל הזמן להניע את הגלגל". לדבריו, "אני לומד איך לנהל שיחות ועידה, נהייתי מומחה עולמי בזה. אני מנהל שיחות בתחום מסוים כל הזמן, והוא מודל היציאה מהמשבר".

דידי שאל את נתניהו האם המחסור בביצים הגיע עד למעונו, וראש הממשלה צחק: "גם אני אוהב לאכול חביתה, נדהמתי מהביקוש הזה. רעייתי הסבירה לי שהרבה מהמאכלים נעשים עם ביצים. כנראה שיש ביקוש גדול. יש לנו פה אתגרים בעמידה בביקוש, בשל כל מיני מכסות. נטפל בזה בזמן אחר, לא עכשיו".

לקראת הסדר, ציין נתניהו כי הוא מתגעגע לבני משפחתו שהלכו לעולמם: "הוריי, אחי יוני ואביה של שרה. זה מאוד חזק אצלנו". דידי הוסיף: "תמיד יש הרגשה שהם יושבים איתנו".

ולקינוח, כמובן, איחל את ברכת החג שלו למאזינים: "זיכרו את הפסח הראשון שבו המגפה פסחה על בתי ישראל. עשו כל מה שצריך כדי שזה יקרה גם הפעם. זיכרו שהתגברנו אז על משטר פרעוני שבא לכלותנו. מאז כל כך הרבה ניסו ולא הצליחו, וגם הפעם. זה לא ניסיון מודע, זה נגיף - אבל גם עליו נתגבר".

עריכה: יניב מורוזובסקי, רדיו 103FM
ראש הממשלה בנימין נתניהו רדיו 103 FM קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד