י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בצל הסגר על העיר

ביוזמת משרד הבריאות: בדיקות קורונה אקראיות בבני ברק

ביוזמת משרד הבריאות ייערכו ביום ראשון מאות בדיקות קורונה אקראיות לתושבי העיר, זאת במטרה לדגום את מצב התחלואה בעיר | יועצו של נתניהו לעניין הקורונה שוחח עם בית הגר"ח קנייבסקי בכדי לעודד את התושבים לשתף פעולה עם המיזם

ביוזמת משרד הבריאות: בדיקות קורונה אקראיות בבני ברק
מתחם בדיקות קורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

במטרה להלחם בהמשך התפשטות הקורונה בבני ברק, משרד הבריאות יערוך ביום ראשון מדגם שיכלול 1,500 בדיקות אקראיות לתושבי העיר. הפרויקט הינו ביוזמת 'קמא-טק' ומכון ויצמן.

בדיקות הקורונה בבני ברק עליהן הוחלט, יתבצעו ביום ראשון על ידי 'הדסה' ומכון ויצמן.

את כל הבדיקות יבצעו אנשי בית החולים 'הדסה'. גורמים ב'הדסה' קיבלו פניה ממכון ויצמן להשתתף בדגימות ובביצוע בדיקות PCR, כאשר בויצמן יבוצעו במקביל בדיקות ריצוף על אותן דגימות. כלומר מכל נבדק יילקחו שני מטושים. אנשי ויצמן שכבר ביצעו בהצלחה בדיקות ריצוף במסגרת צבאית בהצלחה, יוודאו שגם בקרב ריכוז גבוה של חולים נשמרת רמת הדיוק הגבוהה של בדיקת הריצוף.

במידה ומשרד הבריאות יאשר את הבדיקה, ניתן יהיה לבצע כ-15,000 בדיקות ריצוף ליממה בויצמן. מכשירים כאלה קיימים כבר היום בהדסה, איכילוב ובאוניברסיטאות נוספות, ובכך תושג בעצם פריצת דרך בביצוע בדיקות קורונה רחבות היקף בארץ.

מהדסה נמסר ל'בחדרי חרדים' כי אכן בוצעה פניה, והדסה נערכת לביצוע הסיקור בסיוע אגודת הסטודנטים לרפואה. "הדסה מתכננת להצטרף למכון ויצמן בבדיקות הריצוף ובמקביל להציע לנבדקים החיוביים לתרום פלאסמה עם רמת נוגדנים גבוהה לטיפול בחולים קשים בארץ".

עם זאת, גורמים בעירייה אמרו ל'בחדרי חרדים', כי הפרוייקט הינו דווקא לבניית אסטרטגייה לאומית ליציאה ממשבר הקורונה והסרת ההגבלות לחזרה לפעילות של המשק.

לדבריהם, "מדובר על בדיקה מדגמית של תושבי העיר בני ברק, שנבחרה להוביל את הפרויקט, לצורך בניית מודל מתמטי חדשני של יציאה מהמשבר, שפיתח פרופ׳ אמנון שעשוע מייסד מובילאיי יחד עם מספר מדענים מובילים. את הפרוייקט מוביל פרופ' שעשוע שמונה על ידי ראש הממשלה נתניהו להובלת ועדת מומחים מקצועית לנושא.

פרופ׳ שעשוע מינה את איש אמונו היזם החרדי משה פרידמן להוביל את הפרויקט מול הציבור החרדי, פרידמן עזר בתיאום בין כל הגורמים השותפים, ויצר חיבור אסטרטגי לביתו של הגר״ח קנייבסקי לקבל את הסכמת הרב להפעלת הפרוייקט במגזר החרדי ולברכתו.

אמש שוחחו פרופ' שעשוע ופרידמן עם ביתו של מרן הגר״ח קנייבסקי שליט״א, לאחר ששמע את מלוא הפרטים, מרן נתן את ברכתו, ובירך את תושבי בני ברק שנבחרו להשתתף בפרוייקט החשוב".

עם זאת, תושבי בני ברק כועסים על המהלך. "בכל עיר שבה ייערכו 1,500 בדיקות אקראיות, מספר החולים יזנק", אמר אחד התושבים ל'בחדרי' והוסיף, "הם הבינו שהסגר על בני ברק לא מוצדק, ועושים הכל בשביל להשאיר אותנו בסגר הנוראי הזה".

תושב אחר איתו שוחחנו אמר ל'בחדרי חרדים'; "שילכו לערוך בדיקות כאלה בתל אביב, ופתאום מספר החולים יזנק שם בעשרות אחוזים. הגיע הזמן שיעזבו אותנו בשקט".

 

הסגר על בני ברק קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד