י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חג המצור

המסביר לחרדים: "מבין לחלוטין את הקושי הגדול"

המסביר החרדי מטעם פיקוד העורף אומר ל'בחדרי חרדים' כי "ניכר כי בציבור החרדי מפנימים טוב יותר את עוצמת הסכנה, אולם יש עדיין מקרים של ניסיון לקיים מניינים בניגוד לחוק", עם זאת הוא מזהיר: "גם ילדים שנראים בריאים למראה, עלולים להיות חולים בקורונה בלי להרגיש זאת"

המסביר לחרדים: "מבין לחלוטין את הקושי הגדול"
רס"ן במיל' יצחק טסלר פיקוד העורף צילום: דובר צה"ל

"למרות השיפור במגזר החרדי בהקפדה על הוראות משרד הבריאות, יש צורך בשיפור נוסף, לאור הגידול במספר הנשאים והחולים בקורונה בריכוזים החרדיים". את הדברים אומר רס"ן (מיל.) יצחק טסלר, מסביר פיקוד העורף למגזר החרדי.

יצוין, כי במהלך החג המשטרה חילקה דוחות רבים לתושבים חילונים שיצאו לפארקים ולטיולים, והדבר מעיד לכאורה על העובדה כי חוסר ציות להוראות משרד הבריאות, איננו קיים רק בציבור החרדי, כפי שטוענים חלק מהכתבים ואנשי הציבור. על כך משיב טסלר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי הדבר מעיד בראש ובראשונה, כי האכיפה המשטרתית מופנית לכל המגזרים, ולא ממוקדת רק בציבור החרדי. לדבריו, ניכר כי בציבור החרדי מפנימים טוב יותר את עוצמת הסכנה, אולם יש עדיין מקרים של ניסיון לקיים מניינים בניגוד לחוק. כך למשל, כוחות משטרה שפעלו בבוקר החג בשכונת מקור ברוך בירושלים, רשמו דוחות לאחר שגילו בית כנסת ובו כ-20 מתפללים.

טסלר אומר ל'בחדרי חרדים': "המטרה החשובה ביותר היא להבין כי למרות השיפור בהקפדה על ההוראות במגזר החרדי, מספר הנשאים והחולים בריכוזים החרדים ממשיך לזנק. הסיבה המרכזית היא הצפיפות הגדולה במגזר, כאשר יש משפחת גדולות בלי עין הרע, שגרות בדירות קטנות. בשבוע האחרון היו לנו מספר מקרים בהם בדיקות במשפחות עם 10 ילדים ויותר, גילו כי כמעט כל בני המשפחה הם נשאים או חולים ויש לשלוח אותם בדחיפות לאשפוז בבתי חולים או במלוניות".

כיצד אתה מגיב על הדרישה בבני ברק להפסיק את הגבלות התנועה?

"אני מבין לחלוטין את הקושי הגדול של התושבים, ויש לי אפילו קרובי משפחה שמתגוררים בעיר וכמובן סובלים מההגבלות הקשות. אלא שעל כולם לדעת ולהבין שהגבלות התנועה נועדו להגן על תושבי העיר ועל כל הציבור בישראל. הסיבה לכך היא שיש בעיר מספר כה גבוה של חולים, נובע בין היתר מהמספר הרב של ילדים שחולים בקורונה מבלי שיהיו להם תסמינים. על פי נתוני משרד הבריאות, מבין הילדים שהתברר כי הם לקו בקורונה, בזמן הבדיקה ל-27 אחוז מהם לא היה כלל תסמינים של חום או שיעול. הדבר מעיד גם על הצורך להמשיך את ההגבלות על העיר, וגם את הסיבה לכך שיש לאסור על הילדים באיסור חמור לצאת מהבית. בוודאי ובוודאי שאסור לילדים לשחק עם ילדי השכנים, גם לא בחצר הבניין או בחדר המדרגות, מאחר והם עלולים להעביר את המחלה ממשפחה אחת לשנייה".

"כידוע" אומר מסביר פיקוד העורף ל'בחדרי חרדים', "מותר לצאת מהבית רק עם מסיכה או תחליף למסיכה ורק לצורך עבודה חיונית, קניית מזון או תרופות. מותר גם לצאת מהבית כדי להביא מזון ותרופות לבני משפחה מעל גיל 60 או בעלי מחלות רקע. אלא שגם אם יוצאים מהבית כדי להביא אוכל ותרופות לסבא וסבתא למשל, אסור לשלוח אליהם את הילדים".

"חובה לזכור שילדים עלולים שלא להקפיד על חבישת מסיכה ועל שמירת שני מטר מכל אדם אחר ברחוב. הם גם לא יעירו לאנשים בוגרים שלא מקפידים להשתעל או להתעטש לתוך השרוול. בנוסף, ילדים עלולים שלא להשאיר את האוכל והתרופות בכניסה לבית, אלא להיכנס אל תוך הדירה של סבא וסבתא ולסכן אותם. כפי שציינתי, גם ילדים שנראים בריאים למראה, עלולים להיות חולים בקורונה בלי להרגיש זאת, וחס ושלום להדביק את קרובי המשפחה המבוגרים. הבעיה היא שכאשר מבוגרים לוקים בקורונה, רבים מהם לוקים בה בצורה קשה, נזקקים למכונת הנשמה, ולמרבה הצער, חלק גם נפטרים מהמחלה. הסכנה היא ברורה ומיידית ובמהלך החג נפטר תושב בני ברק, בן 72, בבית החולים מעייני הישועה".

טסלר מבקש גם להדגיש כי למרבה הצער יש כאלו שלא נשמעים להוראות הרבנים להשאיר טלפון פתוח בשבת. לדבריו: "במהלך החג הופעל מוקד החירום של זק"א ב-13 מקרים בהם אנשים אומתו כנשאים של וירוס הקורונה, ולא התייחסו לצלצול הטלפון ממשרד הבריאות. בתגובה לכך הוקפצו מתנדבים של הארגון לערים ירושלים, צפת, מודיעין עילית, ביתר עילית ועדכנו את המשפחות על החובה להיכנס לבידוד מיידי. אני שב וקורא לציבור החרדי להישמע להוראות גדולי הקור, שקבעו כי חובה להשאיר את הטלפונים פתוחים בשבת ובחג ולענות כשיש צלצול. מדובר בפיקוח נפש של ממש, כל רגע הוא קריטי, ואיחור עלול לגרום ממש לסכנת נפשות.

לסיום, שב רס"ן טסלר ומחדד את הנחיות פיקוד העורף למי שצריכים להיות בבית בבידוד:

• מי שנשארים בבית, בזמן בידוד יש לשהות בבית בחדרֿ מאוורר היטב עם דלת סגורה.

• יציאה מהחדר תהיה רק לצורך פעולות הכרחיות ולזמן קצר ככל הניתן, תוך כדי כיסוי הפה והאף במסכת אף-פה או בבד.

• אסור להיכנס לחדר בו אדם בבידוד ועדיף להשאיר לו אוכל בכניסה לחדר, בכלים חד פעמיים.

• אסור להשתמש בתשמישי קדושה שבהם משתמש אדם בבידוד (סידור, חומש, תפילין).

• יש לשטוף ידיים במים וסבון, או לחטא אותן בחומר חיטוי אלכוהולי אחרי כל מגע עם המבודד או עם סביבתו וחפציו לפני הכנת מזון, מומלץ

• להשתמש בכפפות חד פעמיות בכל מגע עם המבודד וסביבת חדר הבידוד, כולל משטחים, בגדים או מצעים מלוכלכים.

• יש להשליך מוצרים חד פעמיים כגון כפפות, ממחטות אף, מסכות וכל פסולת אחרת לתוך שקית ייעודית בחדר הבידוד.

• יש לסגור היטב את השקית לפני הפינוי לפח האשפה.

• יש להימנע משימוש משותף במברשת שיניים, כלי אוכל, מגבות, מצעים וכדו‘.

• יש לנקות ולחטא לפחות פעם ביום משטחים כגון ידיות, מתגי תאורה.

קורונה בידוד ביתי הסגר על בני ברק פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד