י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברוך דיין האמת

הנגר המומחה של הרבי נפטר מנגיף הקורונה

ר' חיים רייזנר מפיטסבורג, פנסילבניה, חסיד חב"ד, בעל עסק לריהוט נפטר מנגיף הקורונה. לר' חיים רייזנר היתה הזכות לשמש כנגר של הרבי מחב"ד 

הנגר המומחה של הרבי נפטר מנגיף הקורונה
ר' חיים רייזנר מפיטסבורג צילום: Colive

נפטר נוסף מנגיף הקורונה: ר' חיים רייזנר מפיטסבורג, פנסילבניה, חסיד חב"ד, בעל עסק לריהוט שסיפק רהיטים לרבי מחב"ד, כולל שולחנות ששימשו לחלוקת דולרים. בן 78 בפטירתו.

הנפטר היה תושב וחלק מהקהילה החרדית בשכונת סקווירל היל שבפיטסבורג. הוא היה פעיל מאוד בקהילה החרדית, כבעלים של חנות לרהיטים עתיקים בשדרת מוריי, וכמייסד וכמנהל משותף של הארגון 'שבע מצוות בני נח' הוא השפיע על אלפי אנשים יהודים וגם לא יהודים כאחד בעולם. כך דווח אתר Colive

הוא גדל בניו ג'רזי, בשנת 1967 והפך לאחד מבעלי הבתים הראשונים בקהילה החרדית. הוא ואשתו לאה ז"ל היו עמודי התווך של הקהילה שם במשך 27 שנים עד שעברו לפיטסבורג בשנת 1994. הוא הקים ארגון 'שבע מצוות בני נח' בעידודו של הרבי מחב"ד זצ"ל שעודד אותו לכך במספר הזדמנויות.

לר' חיים רייזנר היתה גם הזכות לבנות את שני השולחנות המכוסים בבד ירוק ששימשו את הרבי פעמים רבות לחלוקת דולרים, עלונים וספרים.

אחד מהם היה ממוקם בקומה העליונה ועבר ממשרדו של הרבי למסדרון לעיתים קרובות, והשני שימש בעיקר בבית הכנסת הגדול. בשל מומחיותו בגימור וטיפול בעץ, במשך מספר שנים לפני חג הסוכות נקראו ר' חיים ובניו על ידי מזכירי הרבי זצ"ל להיכנס לסוכה של הרבי להברקת קירות העץ, הוא גם זכה לתקן כמה מרהיטי הרבי זצ"ל, כולל כמה שולחנות ומגירות שולחן קטנות שהיו בביתו ובמשרדיו של הרבי.

ר' חיים היה גם שף מפורסם שכתב מספר ספרי בישול כשרים, וקיים מספר מופעי בישול בשידור חי שהמחישו את האמנות להפוך מאכלים מסורתיים לא כשרים לכשרים.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד