י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הנגיף מתפשט

דיווח: 150 נסיכים ממשפחת המלוכה בסעודיה חלו בקורונה

מכת הקורונה: הניו יורק טיימס מפרסם כי לפי הערכות ישנם 150 נסיכים ממשפחת המלוכה בסעודיה שחלו בקורונה

דיווח: 150 נסיכים ממשפחת המלוכה בסעודיה חלו בקורונה
מוחמד בן סלמאן צילום: רויטרס

הניו יורק טיימס מפרסם כי לפי ההערכות יש 150 נסיכים במשפחת המלוכה בסעודיה שחלו בקורונה. לפי הפרסום, אחד החולים הוא מושל מחוז ריאד שנמצא בטיפול נמרץ ויש עוד כמה עשרות שחלו ומקבלים טיפול.

בעיתון נטען כי בבית החולים שמטפל בבני משפחת המלוכה מכינים 500 מיטות כדי להיערך לאפשרות של חולים נוספים בקורונה במשפחת המלוכה הסעודית שהיו במגע עם החולים שאובחנו.

הפרסום מבוסס על מסמך שנשלח מבכירי בית החולים לרופאים בכירים. לגבי המלך ויורש העצר דווח בעיתון כי המלך סלמאן בן ה-84 בודד את עצמו בארמון שנמצא בקרבת העיר ג'דה במערב המדינה לחופי הים האדום.

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן בן ה-34, לפי הדיווח, נסע עם כמה משרי הממשלה למקום מרוחק לחופי הים האדום, באותו מקום שבו הוא הבטיח לבנות את עיר העתיד 'ניום'. כך דיווח גיא מעיין בכאן 11.

בתוך כך, בעיראק עלה ל-69 מספר המתים מקורונה. לאחר ש-4 בני אדם נוספים מתו היום מהנגיף, מספר הנדבקים במדינה עומד על 1202. עוד פורסם כי מספר המחלימים מקורונה במדינה הגיע ל-452, לאחר שב-24 השעות האחרונות החלימו מהנגיף עוד 79 אנשים. בסומליה דווח על מת ראשון מהנגיף.

סעודיה ממשיכה להוביל את רשימת מקרי ההידבקות בעולם הערבי עם 2932 נדבקים בשטחה, זאת לאחר שנרשמו היום 327 מקרי הידבקות חדשים בממלכה. את המקום השני במקרי ההידבקות תופסת איחוד האמירויות 2659 מקרים, זאת לאחר שהיום דווח על עוד 300 נדבקים חדשים.

לאור נתונים אלה, בית המשפט לענייני משפחה בדובאי הודיע על השעיית פעילותו עד להודעה חדשה בשל התפשטות וירוס קורונה. משמעות ההחלטה כי עד סיום ההשעיה, לא יהיה ניתן להתחתן או להתגרש בדובאי.

בנסיכות קטר עלה מספר הנדבקים בנגיף ל-2210 לאחר ש-153 בני אדם נספים נדבקו בו. בנוסף נמסר כי עד כה החלימו מהנגיף בקטר 178 איש. בכוויית עלה מספר הנדבקים ל-855 לאחר שנרשמו 112 מקרי הידבקות חדשים. במצרים החליטה הממשלה להאריך את תקופת עוצר הלילה בשבועיים.

עומאן הכריזה על סגר במסקט הבירה, זאת לאחר שמספר החולים האמיר ל-457, לאחר רישום 38 מקרים חדשים. בלבנון עלה מספר הנדבקים בנגיף ל-575 לאחר ש-27 בני אדם נספים נדבקו בו. הנתונים נכונים לערב החג ופורסמו בכאן 11

סעודיה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד