ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אכיפה או הצקה?

בני ברק: השוטרים הפריעו לתפילת המרפסות

על רקע ההנחיות שלא להתפלל בבית הכנסת - יותר ויותר מנייני תפילה מתקיימים ממרפסות הבתים. שני מניינים שהתקיימו הבוקר בבני ברק הופרעו בידי שוטרים. צפו בתיעוד

בני ברק: השוטרים הפריעו לתפילת המרפסות
הניידת לצד מניין המרפסות, הבוקר צילום: אבשלום דרחי

בימים אלו בהם עם ישראל נצור בביתו מבלי יכולת להתפלל בבית הכנסת, התירו הרבנים לערוך "תפילת מרפסות" כל עוד אינה נוגדת את תקנות משרד הבריאות והחוק - מה שמקובל אצל ה'עמך' כמסיבת מרפסות.

הבוקר (שישי) יום ראשון של חול המועד, בדומה לכל בוקר בשבועיים האחרונים, נערכות תפילות במתכונת זו בריכוזים דתיים וחרדים בכל רחבי הארץ. אלא שלפחות בשני מקרים - באופן מפתיע - הגיעו שוטרים ודרשו את הפסקת התפילה. זאת, לכאורה, ללא כל סמכות.

במקרה הראשון, נערכה תפילה כזו ברחוב דניאל 18 בבני ברק. בשעה 10:10 בערך הגיע שוטר למקום, הבחין בחזן באמצע חזרת הש"ץ ודרש ממנו להפסיק את התפילה.

החזן, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי נבהל מעט, אך סימן לשוטר שהוא מחליש את הקול והכל בסדר. ואכן, השוטר עזב את המקום מבלי שנתן דו"ח.

במשטרה הסבירו כי היו שם מספר אנשים יחד, אמנם תוך שמירת מרחק של 2 מטר, אך דבר האסור על פי התקנות העדכניות.

אלא, שבניגוד לטענות המשטרה, החזן סיפר ל'בחדרי' כי, "היו מתפללים במרפסות בכל הרחוב. אולי עמדו בקצה הרחוב כמה אנשים יחד? לא ראיתי, בכל מקרה לא באזור שלי".

פחות או יותר באותה השעה הגיע שוטר גם לרחוב המכבים 51 בבני ברק, שם התפילה נערכה באמצעות רמקול כדי שהציבור ישמע את החזן רולי דיקמן. גם לשם הגיעה ניידת משטרה שביקשה להפסיק את התפילה.

במשטרה הסבירו כי התקבלו מספר פניות על הקמת רעש חריג, ולכן הגיעו שוטרים. עם זאת, נוכח המצב ורוח הימים, השוטרים הסתפקו בדו"ח אזהרה.

המתפללים טוענים כי מלבד שכנה אחת שאף יצאה מהבית לצעוק עליהם, איש לא פנה למשטרה וייתכן כי היא פנתה למשטרה מספר פעמים.

במשטרה מבקשים להבהיר כי אין שם מניעה לקיים מנייני מרפסות, אולם יש להימנע מהפעלת רמקולים במרחב הציבורי בעוצמות קול גבוהה המהווה הפרעה ופגיעה באיכות החיים של התושבים.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד