י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ההגבלות על בתי הכנסת נשארות

בכירים בממשלה: ישראל נערכת ליציאה מהסגר

ישראל נערכת ליציאה מהסגר מיד בתום החג: בכירים בממשלה אמרו כי אחרי חג הפסח ישראל תתחיל "לשחרר" את המשק. ההגבלות על בתי הכנסת נשארות ככל הנראה עד חודש ספטמבר

בכירים בממשלה: ישראל נערכת ליציאה מהסגר
שוטרים בעידן הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ישראל נערכת ליציאה מהסגר מיד בתום החג: בכירים בממשלה אמרו כי אחרי חג הפסח ישראל תתחיל "לשחרר" את המשק. לדבריהם, מקומות עבודה יתחיל לפעול בצורה מדורגת, תוך שמירה על כללי זהירות. הקניונים יהיו בשלב הראשון סגורים, וכך גם בתי הקפה, המסעדות, התיאטראות, אירועי הפנאי ואירועי הספורט. כך דווח ב-Ynet.

בנוסף, התקהלויות, ובכלל זה גם בתי הכנסת, ייאסרו לפי ההערכה מתחילת "שחרור" המשק ועד חודש ספטמבר. חגיגות המימונה ייערכו בשבוע הבא במתכונת של ליל הסדר - כל משפחה גרעינית תחגוג בביתה בלבד.

בשלב השני צפויים להיפתח חזרה גם הקניונים, אך ללא רשתות המזון המהיר. בשלב זה ככל הנראה שפעילות סדירה של טיסות תחזור רק בספטמבר, אך תיבחן האפשרות לאפשר טיסות ליעדים ספציפיים על מנת לאפשר מסחר וייבוא וייצוא תקינים.

גם קוסמטיקאיות יוכלו לחזור ולעבוד, אך עם אמצעי מיגון תקינים ותוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות.

כפי שפרסמנו בתחילת השבוע, מיד בתום החג צפויים 50 אלף תלמידים הלומדים בבתי ספר ובגנים לחינוך מיוחד או בכיתות לחינוך מיוחד בתוך בתי ספר רגילים, לחזור ללימודים. עם זאת, החזרה ללימודים תתבצע ככל הנראה במשמרות בוקר וצהריים ובקבוצות קטנות.

 200 אלף ילדי החינוך המיוחד הנוספים, שלומדים בכיתות שילוב, ישובו ללימודים אחת ליומיים במרכזים ייעודיים, שם הם גם יקבלו טיפולים פרא-רפואיים.

לגבי גני הילדים, נשקלת האפשרות לחזרה לשגרה גם כן על מנת שההורים יוכלו ללכת לעבוד, אך ייתכן שלפני כן יחזרו ללימודים תלמידי התיכונים המתכוננים לבגרויות במהלך הקיץ.

גם התחבורה הציבורית תגדל בקצב איטי הכולל הוספת קווים, אך תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות ונסיעה של עד 20 נוסעים בכל אוטובוס.

המגזר הראשון שיצא מהמשבר הם עובדי ההייטק והפיננסים. עם זאת, קבוצות הסיכון ייקראו להשאר בבתים ללא כל שינוי לבינתיים.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד