י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מענה ישראלי

'אלביט' מתגייסת: תייצר אלפי מכונות הנשמה

יצרנית המלטי"ם אלביט מקימה קו ייצור שיספק אלפי מכונות הנשמה כדי להתמודד עם משבר הקורונה בישראל שעשוי חלילה להתפתח ולהביא לאלפי מונשמים

'אלביט' מתגייסת: תייצר אלפי מכונות הנשמה
ייצור מכונות הנשמה בישראל צילום: דוברות משרד הביטחון

בהזמנת המרכז הטכנולוגי הלאומי למלחמה בקורונה וביוזמת מנהלת אמצעי פיתוח אמצעי הלחימה (מפא"ת) במשרד הביטחון, מקימה אלביט מערכות קו ייצור מהיר שיספק אלפי מכונות הנשמה למערכת הבריאות.

מדובר במכונה שפיתח הסטארט אפ הרפואי LifeCan Medical, והיא תיכנס לייצור כבר בשבוע הבא. בחטיבת היבשה של אלביט/תע"ש ברמת השרון, בפס ייצור שיעסיק 100 עובדים ויעבוד סביב השעון.

המחסור החריף בעולם של מכונות הנשמה מביא לכך שחברות רבות משנות את פס ייצורם ועוברות לייצר מכונות הנשמה, ע"פ משרד הבריאות בישראל ישנם כעת כ-3,300 מכונות הנשמה, והחשש הוא שהן שלא יספיקו לחולי הקורונה כאשר ההתפרצות תגיע לשיא, מאחר וכמחציתם כבר בשימוש חולים אחרים, ויותר מ-100 כבר משמשות את הנפגעים מהנגיף.

העולם כולו נמצא במרוץ אדיר בכדי להשיג כמה שיותר מכונות הנשמה, זאת מחחש שיחסר והרופאים יאלצו לבחור את מי להנשים ומי לא, כדוגמת איטליה שם אלפים נפטרו כתוצאה מהמחסור במכונות ההנשמה, מאמצים לרכישת מכונות הנשמה מיצרנית בחו"ל בשבועות האחרונים נכשלו, בעיקר מיצרנים בגרמניה, ארה"ב וסין, לא צלחו, לאחר שעוד ועוד מדינות עוצרות כיום ייצור של מוצרים רפואיים הנדרשים למלחמה בקורונה כדי לטפל בחולים המקומיים, או מעדיפות למכור למדינות אחרות. גם בישראל עצרו משלוחים של היצרניות המקומיות והפנו אותם למערכת הבריאות.

על הרקע הזה הופכת הגברת הייצור המקומי של המכונות לקריטית מתמיד. בשבוע הבא יתחיל לפעול פס ייצור של מכונות כאלה במפעלי אלביט, המוכרת יותר כיצרנית מל"טים, מערכות מודיעין, רקטות ועוד.

אלביט תהיה התעשייה הביטחונית השלישית שמצטרפת למאמץ הלאומי לאספקת המכונות, לאחר שמפעל החלל של התעשייה האווירית החל לייצר מכונות הנשמה של אינוויטק הישראלית, ואילו רפאל מסייעת בהגברת קצב הייצור של מכונות ההנשמה של פלייט מדיקל, במפעל באיה בפתח תקווה.

"זהו קו הייצור השלישי של מכונות הנשמה שאנחנו מקימים בתוך שבוע, כשהמטרה הלאומית העומדת לנגד עינינו היא עצמאות מלאה של ייצור ואספקת אלפי מכונות הנשמה למערכת הבריאות, אמר ראש מפא"ת במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') ד"ר דני גולד. "הבחירה ביכולות המופלאות של התעשיות הביטחוניות שלנו לייצר כל דבר, מל"ט או מנשם, בלוחות זמנים קצרים, כבר מוכיחה את עצמה ותשיג את יעד המכונות שהצבנו".

"עשינו בעשרה ימים דברים שבתעשייה נמשכים שנתיים. קשה לרכוש כרגע בעולם, וצמצמנו את הייבוא ל-4-5 רכיבים, שיש להם כמה ספקים אפשריים", אומר יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל חטיבת היבשה באלביט.

קורונה אלביט מכונת הנשמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד