י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"התנהגות חסרת רסן ומעצורים"

תיעוד מזעזע: השוטרים גוררים בתוקפנות צעיר חרדי בעל מוגבלות

"התנהגות חסרת רסן ומעצורים": בן 37 בעל מוגבלות נעצר בשעות הצהריים בכוחנות ע"י מס' שוטרים בירושלים. למרות מוגבלותו - המשטרה ביקשה לחקור אותו. "אף אחד במשטרה לא מוכן לדבר ולענות להורים השבורים, דמינו אינו הפקר". לא נמסרה תגובה מהמשטרה

תיעוד מזעזע: השוטרים גוררים בתוקפנות צעיר חרדי בעל מוגבלות
התקיפה והמעצר ביום שישי צילום: באדיבות המצלם

ושוב חוזר הניגון: בשעות הצהריים המוקדמות (שישי) נעצר בחור בן 37 בעל מוגבלות שכלית ברחוב אהלי יוסף בירושלים, בחשד לתקיפת שוטר.

מדובר במניין שהתקיים בניגוד לנהלים והוראות הרבנים, ובשל כך הגיעו למקום כוחות המשטרה. הבחור, שעבר להתגורר בשכונה יחד עם הוריו לפני שבועות ספורים, ראה מהומה והחל לצעוק.

השוטרים ביקשו לעצור אותו, וכפי שנראה בתיעוד הוידיאו הוא מתנגד למעצר וממשיך לצרוח. הוא נלקח לתחנת המשטרה - שם סירבו בהתחלה לשחררו ודרשו לחקור אותו. במשטרה אומרים כי במהלך מעצרו, נתן אגרוף לשוטר ופצע אותו.

הוריו הציגו לשוטרים תעודת נכה, אולם אלו ביקשו לקבל אסמכתא כי מדובר בחולה נפש, מסמך שבעקבות מעבר הדירה טרם נמצא על ידי הוריו של העצור. רק לאחר זמן ארוך הוחלט במשטרה על שחרורו, לאחר התערבות העסקן הרב שמעון שישא והרב בנצי אוירינג.

שימי בלוי, עסקן בחסידות סלונים, אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי, "המשטרה ממשיכה בהתנהגות החסרת רסן ומעצורים, ולא מוכנה לשחרר את הבחור על אף שקיבלו את תעודת הנכה שבה כתוב שהוא זקוק למלווה". 

לדבריו, "אף אחד במשטרה לא מוכן לדבר ולענות להורים השבורים, דמינו אינו הפקר, אנו שוכרים את טובי עו''ד ע''מ שכל מי שהיה מעורב במקרה זה ייחקר במח''ש בקהילה דנים עכשיו לצאת במחאה חוקית ולזעוק את זעקתו של מושי המסכן, ונעצור את מקרה יענקי רוזנברג 3. מקווה מאוד ששליחי הציבור שלנו בכנסת יתערבו מיידית במקרה הכאוב הזה ומוישי יוכל לחזור להוריו השבורים".

מארגון בצלמו נמסר: מדובר בפגיעה חמורה ביותר בזכויות אדם. התרענו אחרי שמח"ש סגרו את התיק של הפגיעה החמורה ביענקי רוזנברג שזה יגרום לפגיעה במוגבלים והתרת דמם. . ואכן אשר יגורנו בא. בכוונתינו לפנות בהקדם למח"ש לחקור מקרה זה. וכן לדרוש משר לביטחון פנים ומ"מ המפכ"ל בדרישה ברורה לקבוע נהלים במקרה של היתקלות עם מוגבלים ובעלי תסמונת דאון.

ממשטרת ישראל נמסר: "צר לנו על הניסיון הפסול להכפיש את שוטרי ישראל המבצעים את תפקידם כחוק למען שלומו ובריאותו של הציבור תוך הצגת תמונה מעוותת וחד צדדית. בפעילות אכיפה של השוטרים לפני זמן קצר בירושלים בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על התקהלות אסורה, איתרו השוטרים מקווה ובית תפילה מאולתר שפעל בניגוד להנחיות ובו מספר רב של אנשים".

עוד נמסר כי "כשהגיעו השוטרים למקום החלו חשודים להימלט מהמקום ובמהלך ניסיון לעכב אחד מהם לרישום דו"ח בגין הפרת הצו, הוא החל לצעוק, להתפרע ואף תקף באגרוף ושרט את אחד השוטרים, מה שהוביל לפציעתו. לאחר מעצרו של החשוד בגין תקיפת שוטרים והבאתו לתחנה, הוברר כי הוא בעל מוגבלות ולכן הוא שוחרר. במקום להלין על שוטרים המבצעים את תפקידם במסירות והקרבה כחוק, ראוי היה לגנות את הפרת החוק ההמונית והבוטה, את הבריחה מהמקום של חשודים רבים, כל תקיפה של שוטרים באשר היא וכל הפרה של צו בריאות העם והתקנות לשעת חירום המסכנים את שלום הציבור ובריאותו".

קורונה אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד