כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ראש העיר מתנגד

סגר על שכונות בירושלים: שרי הממשלה יצביעו הערב

סגר חלקי בבירה: שרי הממשלה צפויים להצביע הערב על ההחלטה להטיל סגר על חמש עשרה שכונות בירושלים בהן יש אחוזי הדבקה גבוהים

סגר על שכונות בירושלים: שרי הממשלה יצביעו הערב
צה"ל ברחובות - נערכים לסגר צילום: Nati Shohat/Flash90

שרי הממשלה צפויים להצביע הערב (מוצ"ש) על ההחלטה להטיל סגר על חמש עשרה שכונות בירושלים, בהן יש אחוזי הדבקה גבוהים. בעיר יש 1,821 חולים שזהו מספר החולים הגבוה ביותר בארץ, ולמעלה מ-90% מהם מתרכזים בשכונות הללו, שכונות חרדיות ברובן.

ההחלטה אמורה הייתה לקבל את אישור הממשלה כבר ביום שישי, אך נדחתה בעיקר בשל התנגדות של שר הפנים אריה דרעי וראש העיר ירושלים משה ליאון, ועל משרד הבריאות הוטל לגבש הצעה מוסכמת. עם זאת, הסגר הצפוי הולך להיות כמו הסגר הקיים בבני ברק כעת, ובו תושבי השכונות הנצורות יוכלו לצאת למקומות העבודה בכפוף להנחיות משרד הבריאות.

מעיריית ירושלים נמסר, כי "ראש העיר, משה ליאון, סבור עקרונית כי דין כל השכונות במדינה זהה. החלטה על סגר שכונה צריכה להיות ע"פ קריטריונים קבועים ורלוונטים, ע"פ נתוני עומק בכל שכונה. הקריטריונים הוסכמו עם ראש העיר ירושלים ביום שישי. לפני כניסת השבת, הועברה מפת השכונות ע"פ הקריטריונים שנקבעו.

ראוי שהטיפול יהיה בבעיה ולא בסימפטום, קרי, לפנות את הנדבקים לבידוד במלונות הייעודים שנקבעו לכך, על מנת למנוע את התפשטות הנגיף ולהסיר את השכונות מהסגר. ראש העיר דורש מהממשלה לסייע במימוש הפינוי בכל דרך".

קורונה סגר ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד