כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"החרדים אינם שפני ניסיון"

הסגר על הערים החרדיות: 'המודיע' במאמר תקיף נגד נתניהו

הסגר על הערים החרדיות: היועץ האסטרטגי מנחם גשייד מפרסם הבוקר ב'המודיע' מכתב נוקב וחריף הפונה לראש הממשלה ולשר הבריאות. "החרדים אינם שפני ניסיון"

הסגר על הערים החרדיות: 'המודיע' במאמר תקיף נגד נתניהו
בנימין נתניהו צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

במאמר תקיף במיוחד שממשיך את הקו של המאמר שפורסם בראשית השבוע, ביטאון אגודת ישראל ועיתון הבית שמזוהה עם שר הבריאות יעקב ליצמן, ׳המודיע׳, מפרסם מאמר תקיף כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - סביב החלטתו להטיל סגר על שכונות וערים חרדיות.

במאמר שכתב פרשן המודיע מנחם גשייד הוא פונה במכתב לראש הממשלה: "אדוני ראש הממשלה, אזרחי בני ברק הם אזרחים שווי זכויות לכל דבר. הם אינם חיות מעבדה. הם אינם שפני ניסיון. הם לא חתמו על הסכמה להשתתף במחקריהם אינם טרוריסטים, אתה לא אמור לדון בהארכת המעצר שלהם - אתה, אדוני אמור לתת להם מענה וגם תשובות, ולא החלטה (או ענישה) קולקטיבית אם יש הגיון להטיל סגר על העיר כדי למנוע את קצב ההדבקה אזי יש למנוע את קצב ההדבקה בתוך העיר".

"ומה נעשה לשם כך?", תוהה גשייד במאמרו, "חילקו מסיכות לכל תושבי העיר? הודיעו למדא לתת עדיפות לתושבי העיר שמתקשרים לדווח על תסמינים ודורשים בדיקה? האם אתה מודע לכך שיש חולים בעיר שממתינים מעל ל30 שעות לבדיקה ולא טרחו להגיע אליהם?האם הזהירו תושבים בהתאם לרמת התחלואה בשכונה שלהם? או שמא מאתיים אלף תושבים נחשבים כמדחום אחד שסוגרים אותו וזורקים את המפתח לים".

הפרשן מפנה את הביקורת גם כלפי שר הבריאות ואיש חסידות גור יעקב ליצמן: "מדוע בירושלים דנים על סגר בהתאם לשכונות ואילו את בני ברק דנים כשכונה אחת גדולה? הנתונים מצביעים שיש שכונות בבני ברק שיחס החולים לאלף איש הוא פחות מחצי אחוז, בעוד יש שכונות בהן פחות מ-0.3 אחוז. האם הנתונים האלו נשקלו?".

"האם הערבות ההדדית מחייבת להטיל סגר על העיר? היכן באה לידי ביטוי אותה המחויבות כלפי תושבי העיר? ואיך זה שלא הטלת סגר על שורה של כפרים ערביים שיחס ההכפלה השבועי בתחלואה אצלם כפול ומשולש מבני ברק? ואיך ממשיכים הסגר על בני ברק שעה שיש ערים יהודיות שבהם יחס ההכפלה גדול משל בני ברק וממשיכים להתנהל שם בשגרת קורונה כבכל הארץ? האם נעשה נסיון בבני ברק לבדוק את איכות חיסון העדר ולא סיפרו לנו?״, מוסיף ומקשה ומותח ביקורת על התנהלותו של נתניהו".

עוד מקשה גשייד במכתב הפתוח לראש הממשלה: "הנתונים מצביעים על כך שצפיפות גיאוגרפית אינה חזות הכל, מדד הנפשות לדירה וגיל האוכלוסיה מהווים פקטור משמעותית מצפיפות הכללית האוכלוסין בעיר האם ניתנה הדעת לכך? מדוע יש ירידה כללית בקצב הבדיקות בארץ בעוד שבבני ברק יש עלייה חדה בכמות הבדיקות מחד אך אין שירות ראוי מאידך?".

"מדוע התשובות לתושבי בני ברק ניתנות באיחור של ימים לעומת תשובות לאזרחים מערים אחרים? מי מומחי העל שקבעו שיש להטיל סגר על בני ברק, ומי קבע שיש להמשיך אותו ובאופן שבו הותחל? כמי שעומד בראשות הממשלה ומנהל את המערכה מתחילתה אנו דורשים תשובות הן מגיעות לנו".

קורונה מנחם גשייד המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד