י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אבל בבני ברק

התלמיד של החזון איש שמנע טומאת כהנים בבתי חולים

בתל השומר נפטר הגאון רבי יצחק מאיר (איצ'ה) רוטנברג זצ"ל מצעירי תלמידי מרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל והוא בן 85 בפטירתו. פעל כל חייו בשליחות הגר"ח גריינמן זצ"ל למנוע טומאת כהנים בבתי חולים

התלמיד של החזון איש שמנע טומאת כהנים בבתי חולים
הגאון רבי יצחק מאיר רוטנברג זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים שיבא בתל השומר הסתלק לבית עולמו הגאון רבי יצחק מאיר רוטנברג זצ"ל, מצעירי תלמידי בעל ה'חזון איש' זצ"ל. בן 85 בפטירתו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי באחרונה נחלש ובערב בדיקת חמץ אושפז לבדיקות, אך לפתע מצבו הדרדר והיום (ראשון) ג' דחול המועד פסח השיב את נשמתו ליוצרה.  

הוא נולד לאביו הרה"ח רבי צבי רוטנברג זצ"ל שהיה מחסידי הוסיאטין, ולאמו מרת בריינדל ע"ה. 

"רבי איצ'ה", כך כונה בפי כל, היה החברותא של הגאון רבי חיים שאול גריינמן זצ"ל בעל ה'חידושים וביאורים', וידו לא משה מתחת ידו. גם בימים שבהם הגר"ח זצ"ל היה לומד בהיחבא - לר' איצ'ה תמיד היה מפתח. 

היה משרידי תלמידי 'החזון איש' זצ"ל ונודע כתלמיד חכם עצום. פרק מרכזי בחייו היה למצוא פתרונות לנושא של טומאת כוהנים בבתי חולים ויחד עם הגאון רבי חצ'קל ברטלר זצ"ל היו נוסעים ממקום למקום במסירות נפש לבדוק בבתי חולים ופועלים למצוא מקומות שבהם כוהנים יוכלו לשהות. 

כל חייו התנזר ר' איצ'ה מהנאות עולם הזה ומיעט באכילה היה מחשובי רבני בית המדרש הגדול של הגר"ח גריינמן זצ"ל ברחוב חידושי הרי"ם. 

השאיר אחריו משפחה ענפה ודור ישרים מבורך הצועדים בדרכו - דרך מרן ה'חזון איש' זצ"ל. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

החזון איש הרב חיים גריינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד