כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הסגר בירושלים

בשכונות החרדיות: 100 מחסומים ו-1,000 שוטרים

מעל 1,000 שוטרים וכ-200 חיילים יקימו בכ-100 חסימות בשכונות החרדיות בי-ם. 18 השכונות המוגבלות חולקו ל-10 איזורים והמשטרה תמנע מעבר בין השכונות באותו איזור אך תשאיר את הצירים הראשיים פתוחים

בשכונות החרדיות: 100 מחסומים ו-1,000 שוטרים
שוטרים ומחסומים בכניסה לבני ברק צילום: דוברות המשטרה

הסגר בי-ם: מעל 1,000 שוטרים בסיוע כ-200 חיילים יסגרו את השכונות החרדיות בירושלים, כ-100 חסימות ברחבי העיר.

הסגר על השכונות החרדיות בירושלים: החל משעה זו (ראשון) כוחות המשטרה סוגרים את השכונות החרדיות בירושלים, על פי החלטת הממשלה.

במשטרה מבהירים כי ימנעו מעבר אזרחים מאזור לאזור, גם באותו הרובע - באופן מחמיר יותר לכאורה מהחלטת הממשלה. עם זאת, במשטרה ישאירו את הצירים המרכזיים פתוחים.

1,025 שוטרים בסיוע כ-200 חיילים יאכפו את הסגר בשכונות החרדיות בירושלים שחולקו ל-10 אזורים שונים, כ-100 נקודות של מחסומים. במשטרה מבקשים להדגיש כי האכיפה אינה רק בשכונות החרדיות, אלא גם בשכונות חילוניות.

למרות החסימות ואי המעבר בין השכונות בתוך הרובעים, מבהירים במשטרה כי בחלוקה דאגו לוודא כי בכל שכונה ישנו מרכז מסחרי בו ניתן להצטייד במזון וצרכים חיוניים, ובמידה ואין - יוכלו לצאת לשכונות הסמוכות.

במשטרה שבים ומדגישים כי אצל מרבית הישראלים יש הפנמה והבנה של המצב, כך גם במגזר החרדי, וניתן לראות פחות ופחות הפרות של הצווים. עם זאת, בשולי המחנה, עדיין ישנם מפירים ואלה מטופלים על ידי המשטרה.

בסוף השבוע היתה מעט התרופפות והורגשה יותר תנועה, בעיקר אחרי הסרת ההגבלות של יום הראשון של חג הפסח.

18 שכונות בירושלים נכנסות לסגר, שערי חסד, רמות, רמת שלמה, נווה יעקב, הר נוף, גבעת שאול, קרית משה, נחלאות, מקור ברוך, רוממה, עזרת תורה, גאולה, מאה שערים, בית ישראל, מוסררה, בית וגן וגבעת מרדכי.

מבחינת במשטרה מדובר ב-10 אזורים, שייסגרו באמצעות מחסומים ואולי גדרות, ייערכו סיורים בתוך השכונות הללו ומחוצה להן. במשטרה מבהירים כי המטרה היא לאכוף את תנאי הצו ומניעה לעבור מאיזור לאזור, אלא רק לצרכים חיוניים ועובדה.

קורונה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד