ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בעקבות הסרת הסגר

חשש כבד בארגון הבריאות העולמי מהתפשטות חוזרת של הנגיף

הכוונה של מספר מדינות להקל את הסגר על האזרחים ולאפשר יציאה לשגרת החיים מדאיגה מאוד את ארגון הבריאות העולמי, שחושש כי הדבר יביא להתפרצות חוזרת של הנגיף

חשש כבד בארגון הבריאות העולמי מהתפשטות חוזרת של הנגיף
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות כוונתם של מדינות שונות ברחבי העולם להסיר את מגבלות ההסגר ולאפשר לציבור לצאת למרחב בציבורי משיקולים כלכליים, ארגון הבריאות העולמי חושש כי הדבר יביא להתפרצות חוזרת של הנגיף. "הסרת המגבלות עלולה להוביל לגל שני וקטלני", כך טען בסוף השבוע מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדנום גברייסוס במסיבת עיתונים.

טדרוס הוסיף, כי אף מדינה לא חסינה מפני המגפה, וש"זהו מסר למדינות המפותחות – עלינו ללמוד את הפערים ולהבין את חוסר המוכנות של מערכות הבריאות ברחבי העולם. הנגיף הוכיח לנו שאף מדינה לא חסינה מפניו, ואף מדינה איננה יכולה לטעון שיש לה מערכת בריאות חזקה".

במסיבת העיתונאים אמר מייקל ראיין, מנהל תכנית החירום של ארגון הבריאות הבינלאומי, כי "העולם חייב חוב גדול לאנשי צוותי החירום וזוהי חובה לספק להם את ציוד ההגנה הטוב ביותר".

בתוך כך הודיע תדרוס כי כוח משימה חדש של האו"ם יחל לתאם ולספק ציוד מגן, בדיקות ומכשירי הנשמה למדינות אשר זקוקות להם: "בכל חודש נצטרך לשלוח לפחות 100 מיליון מסכות וכפפות, בנוסף ל-2.5 מיליון ערכות בדיקה וכמויות גדולות של מכשירי חמצן וציוד טיפול קליני".

הממשל באי הבריטי הודיע אמש (ראשון) על יצירת אפליקציה של שירותי הבריאות ברחבי הממלכה, אשר הם מקווים שתעזור להביא לסיומו של הסגר שמוטל בשבועות האחרונים על האזרחים.

בדומה ליישומון של משרד הבריאות הישראלי, גם בזה הבריטי יעשה שימוש באיכון החולים וכל מי שבא איתם במגע. לפי הדיווחים בבריטניה, השרים בממשלה מקווים כי השימוש באפשרות האיתור, תביא לסיומו של הסגר החל מסוף חודש מאי.

בתוך כך, חדשות משמחות ממחוז חוביי בסין, אשר היה מוקד ההתפרצות הראשון של נגיף הקורונה בעולם, בו לא התגלו מקרים חדשים של הידבקות זהו היום השני ברציפות.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד