י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
העו"ד החרדי מסביר

אני בני ברקי גאה, לא תחת סגר - לא בראש ולא בגוף

העו"ד החרדי רוני פאלוך מסביר כיצד לדעתו יש לטפל בהדבקה בערים החרדיות וכתושב בני ברק הוא לא נעלב מהיחס המיוחס לה זוכה העיר

אני בני ברקי גאה, לא תחת סגר - לא בראש ולא בגוף
עו"ד רוני פאלוך צילום: באדיבות המצלם

בסיעתא דשמיא, עובדתית וסטטיסטית ארצינו הקדושה מדורגת באחד המקומות הנמוכים ביותר בתמותה מנגיף הקורונה, כיהודים מאמינים - פשוט וברור שזה רחמי שמים פשוטים בזכות כל הזכויות, ואכמה"ל.

"הסגר על אתרים בעלי אוכלוסיה חרדית", אם נסתכל על התמונה הגדולה, הנתון המקצועי בו אנו צריכים להתעניין הינו מספר החולים קשה הזקוקים להנשמה, נכון להיום ג' דחוה"מ מספר החולים המונשמים עומד על כ-115.

נכון להיום ע"פ הנתונים הרשמיים שפורסמו ע"י המל"ל סך מיטות טיפול נמרץ -מנשימים עומד על כ-1500 ללא מצב חירום, וזאת עם צוות מתאים.

בהינתן שחולה קשה "תופס" מכונת הנשמה כ-10 ימים, זאת אומרת שהקו האדום הוא 1500 חולים בשיא (150*10= 1500), יתכן וישיגו עוד מכשירים, אולם מדובר רק למצב חירום. ב"חובת ההשתדלות" המודל צריך להיערך לכך שח"ו אנחנו עלולים להגיע למס' זה תוך כשבועיים, זאת במידה ונמשיך בקצב גידול של %10- 7 ביום, זאת אם תימשך ל"ע מגמת עלייה שמוגברת באיזורים החרדים. באם חלילה יצטרכו לתעדף חולים למכונות הנשמה הדיון על הסגר יראה כמו בדיחה עצובה.

"מודעות" היא הגורם העיקרי לירידה בהדבקה, ילדים בלעה"ר הם המפיצים השקטים וה"יעילים" ביותר, רק לשם הדוגמא ילד בחדר מדרגות נוגע במשטח, לא ימלט שילד אחר לא יגע, וכך ברגע נדבקה עוד משפחה שלמה, אין עוררין כי המודעות אצל ילדים פחות אפקטיבית כמובן. ולכן הגורמים המקצועיים מדגישים כי יתכן ומוסדות החינוך לא יפתחו לאחר הפסח.

כל המודלים שידועים בעולם על "השטחת העקומה" לא מתאימים כלל למודל החרדי, יחס משפחה ברוכת ילדים בלעה"ר הינה משמעותית באיזורי מגורים בצפיפות, המשמעות היא שהתפרצות באיזור חרדי תהיה בהיקפים הרבה יותר רחבים משאר מודלים קיימים.

בהינתן שיש באיזור מסויים חולה ללא סימפטומים - ילדים כמשל ונמשל..- הסיכוי לשרשרת הדבקה באותו איזור תהיה גבוהה פי כמה מאשר באיזור אחר, וזאת המטעם הפשוט כי הסבירות למפגש /מגע/משטח של החולה באיזור מגורים צפוף יותר גבוה.

היות וכמובן לא יודעים איפה החולים הלא ידועים, ובהומור שחור... כל אזרח אחראי צריך לשאוף לכך שיהיה סגר על אזור מגוריו, וזאת בכדי שלא "ייבאו" לאיזור שלו את הנגיף. בעצם רק אזור עם אחוז גבוה ביותר של חולים אמור להתנגד לסגר כי הסבירות שהוא "ייבא" את הנגיף, נמוכה מהאפשרות שהוא "ייצא ".

במקום "להילחם נגד הסגר" שהוא לטובתנו!! צריך לתעל את האנרגיות למעגל בדיקה ותשובה לנשא/לא נשא במהירות מקסימילית, ככל שמעגל זיהוי >בדיקה>תשובה> יהיה יותר מהיר כך נוכל להוריד את ההדבקה בציבור שלנו .

"כשמנסרים עצים עפים שבבים", תקלות? האם יש? בוודאי, לא בזדון, זאת מערכת ענקית, המתארגנת תוך כדי תנועה, והמערכת מתאימה את עצמה, האם יש נפגעים בפרט? ברור. ההוא שנסע לביה"ח ועיכבו אותו, ההיא שלא נתנו לה לעבור לבית מרקחת, והמקרה הזה, והמקרה ההוא, לאחר מס' ימים, כבר פחות או יתור התרגלו, קדושת החיים עדיפה על נוחות החיים... לא לכעוס על השוטר או החייל בעמדה, הוא סה"כ רוצה לשרוד את היום ולציית להוראות שקיבל.

ארה"ב "מלכות של חסד", בה אין סגר שכונות, ואין "התייחסות מיוחדת לחרדים", אנחנו כבר שלושה שבועות מהסגר והמספרים החרדיים -ולא רק – מטפסים ל"ע, כך שעדיף ככה שיש התייחסות מיוחדת לחרדים בגלל השוני.

"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", לא בכדי כל ארגוני הרפואה הוקמו בידי המגזר החרדי, המצוה היחידה עליה נכתב "מאוד" היא ונשמרתם לנפשותיכם, מה קרה פה שבמקום לעודד שמרנות, אשר רק יכולה להיטיב איתנו, ישנם כאלו- איני יודע אם הוא מיעוט או רוב..., הצעקות תמיד נשמעות יותר- הפועלים נגד הסגר.

"הטיימינג", אנו בחודש ניסן אשר ישועות בו מקיפות, ב"ה המשפחות בכל מקרה נמצאות ביחד, אין לנו זמן יותר מוצלח ויעיל לסגר כזה, אשר יחסית המחיר החברתי הינו חיובי ולא שלילי, בכל מקרה אנו ביחד.

אכן, ישנם כאלו המנצלים את המצב להסתה כפי שציפו לעת כזאת הרבה זמן, צביעות תמיד היתה ותמיד תהיה- אין קשר בין הסתה וצביעות זו, לבין מעשים ונתונים אוביקטיביים הפועלים לטובתנו, - את ההתחשבנות עם שונאי חרדים שמנצלים את המצב לשינאת חרדים, נבוא חשבון לכשירווח.

ולסיום, מילה לחברי "תושבי מערב בני ברק...", אשר שנים סבורים וטוענים כי "אנחנו לא בני ברקים", מעט בגרות לא תזיק, רדו מהגגות אינכם חייבים להתאבד כי "מישהו עשה לנו פרצוף...", צאו מהתיסכול והמירמור, אנחנו ב"ה לא מופלים בענין זה, אולי כן - לטובה, אנחנו בני ברקים, גאים, נהנים ממנעמי עיר תורה והחסידות, מהגנת גדולי התורה והחסידות החיים בה יבלחט"א, ולהבחל"ח הטמונים בה זצוק"ל.

יש לנו הכל בתוך העיר שלנו, אושר עד, יש חסד, כל הקפואים, נתיב החסד, ברכל חנויות ירקות, מרכולים שכונתיים וכדו', וכן בתי מרקחת וכו'. הכל יש לנו בתוך העיר. אף אחד לא צריך בעת הזאת אף פריט משום קניון.

אגיטען מועד

רוני פאלוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד