י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מה חושב הציבור על ריבלין ונתניהו

בצל הפלונטר הפוליטי ותפקוד הממשלה בקורונה - סקר בחירות

כשהממשלה מתמהמהת מלקום אחרי פירוק כחול לבן המאוחדת לפני כשבועיים, מתפרסם הערב סקר אופטימי לגוש הימין, לפיו הגוש רושם זינוק מרשים ל-62 מנדטים, כאשר גנץ ממשיך להוביל על מפלגת לפיד-יעלון | הסקר גם בדק מה חושב הציבור על תפקוד השרים במשבר הקורונה

בצל הפלונטר הפוליטי ותפקוד הממשלה בקורונה - סקר בחירות
ספירת קולות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ברקע הפלונטר הפוליטי, כאשר המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן הגיע למבוי סתום, ערכו במכון הסקרים 'דיירקט פולס' סקר מנדטים, בכדי לבדוק את המצב בשטח.

מן הסקר עולה כי אילו הבחירות לכנסת ה-24 היו נערכות היום, בלוק הימין היה זוכה לרוב של 62 מנדטים, כשהליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 38 מנדטים. עם זאת, מדובר במגמת היחלשות קלה של 2 מנדטים לעומת 40 המנדטים שקיבל בסקר הקודם.

כחול לבן בראשותו של בני גנץ היא עדיין המפלגה השנייה בגודלה עם 16 מנדטים. הרשימה הערבית המשותפת עם 15, יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 14 מנדטים.

הגוש החרדי מתחזק מעט ומקבל 17 מנדטים, ש"ס עם 9 כמו בבחירות הקודמות ויהדות התורה עם 8 לעומת 7 בבחירות הקודמות.

ישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן עם 8 מנדטים, ימינה במתכונתה הנוכחית עם בנט, שקד, פרץ וסמוטריץ עם 7 מנדטים, מרצ עם 5 מנדטים.

בתחתית - תמונה מעניינת לא פחות סביב רשימת 'דרך ארץ' של הנדל והאוזר שקרובים לאחוז החסימה עם כ-3 מנדטים (2.85%). יו"ר 'גשר' אורלי לוי אבקסיס, שהכריזה הבוקר דה פקטו על הצטרפותה לגוש הימין, זוכה לפחות מ-1%. כך גם עוצמה יהודית.

ומה באשר למעקב הביצועים סביב משבר הקורונה? זינוק בשביעות הרצון משר הביטחון נפתלי בנט בהשוואה לסקר הקודם (46.6% מרוצים לעומת 29.4% בסקר הקודם), כמו גם עלייה נאה במספרים של שר הפנים אריה דרעי (25.8% לעומת 13.4%). ראש הממשלה בנימין נתניהו (55.8% לעומת 56.8%) ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב 57.1% לעומת 61%) נותרים בצמרת כמעט ללא שינוי - ושר הבריאות יעקב ליצמן מציג היחלשות קלה ומקבל 19.3% לעומת 22.4%.

בשורות פחות טובות לרה"מ נתניהו סביב השאלה כיצד הציבור תופס ספציפית את החלטותיו בתקופה האחרונה, בהשוואה לסקר הקודם. 55.8% סוברים שהוא מנהל את המשבר באופן ענייני ושקול, לעומת 73.4% בסקר הקודם. 41.8% סוברים הוא מקבל החלטות באופן אינטרסנטי לעומת רק 21.1% בסקר הקודם.

ולסיום, מה הישראלים חושבים על התנהלותם של נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו בליל הסדר? 55.2% חושבים שזו דוגמא אישית גרועה, 36.8% חושבים שפעלו נכון לפי שיקוליהם, ולשמונה אחוזים אין עמדה בנושא.

‏הסקר נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון בעלי Direct Polls LTD, בתאריך ה-11 באפריל 2020 בשעות הערב, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 815 נדגמים מכלל האוכלוסייה הבוגרת (18+) בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.2%+- בהסתברות של 95%.

מכון הסקרים דיירקט פולס סקר מנדטים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד