י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בצל הקטסטרופה בעיר

בקהילה היהודית במוסקבה: שני קשישים נפטרו; עשרות החלימו

במוסקבה תועדו ביממה האחרונה שורה של אמבולנסים עמוסי חולי קורונה הממתינים בפתח בית חולים כדי לפרוק את החולים, מה שמעיד על זרם עצום של חולים | כתב 'בחדרי חרדים' שוחח עם שליח חב"ד המקומי ר' שייע דייטש לשמוע ממנו על מצב הקהילה | סגירת בתי הכנסת באופן יזום, שני קשישים שנפטרו עד כה ועשרות שאושפזו והחלימו

בקהילה היהודית במוסקבה: שני קשישים נפטרו; עשרות החלימו
פסח קורונה במוסקבה צילום: באדיבות המצלם

לאור הדיווחים המדאיגים ממוסקבה על זרם עצום של חולים המשונעים באמבולנסים לבתי חולים ותיעודים של שיירות אמבולנסים ממתינים לפריקה, פנינו לר' שייע דייטש משליחי חב"ד במוסקבה ועוזרו של הרב הראשי הגר"ב לאזאר, בכדי לשמוע ממנו על מצב הקהילה היהודית במקום.

השליח שייע דייטש מספר ל'בחדרי חרדים' על השתלשלות העניינים: "הכל החל בביקור של אורח מחו"ל בחג הפורים, באחד מעשרות בתי הכנסת ובתי חב"ד הפועלים בבירת רוסיה", אומר שייע. "מיד עם היוודע על הנדבק הראשון, הורה הרב הראשי עם הפרסום על עליית נדבקי ונפגעי נגיף הקורונה ברוסיה, לקהילה היהודית הגדולה במוסקבה הבירה ולשאר הקהילות ברוסיה, לנקוט צעדים החלטיים ודרסטיים ועוד לפני התייחסות רשמית של משרד הבריאות הרוסי - נסגרו כל בתי הכנסת, בתי חב"ד וכלל המוסדות היהודים הרבים בכל רוסיה".

שייע מוסיף כי למעט הארגונים העומדים ומסייעים לנזקקים, ובהם "מרכז החסד היהודי שערי צדק", שהמשיך לפעול ללא לאות, למען כל נזקק וגלמוד, "בית היתומים" היהודי, המהווה בית לאותם מאות יתומים יהודים אומללים וארגון "ביקור חולים - מוסקבה", הפועל סביב השעון לספק מנות חמות ומזינות למאושפזים והחולים בבתי הרפואה או בבתים. כל מבני הקהילות היהודיות נסגרו.

בתוך כך הקהילה היהודית הגדולה במוסקבה מקדשת שם שמים בהתנהגותה המופתית. ביוזמת רבה של רוסיה מחולקים מצות ומכתבי עידוד לצוותים הרפואיים. על הבריאים שלא יחלו ועל החולים שיתרפאו.

לצד ה'קרנטין' הרוסי ההולך ומחמיר והסגר המתרחב כל העת, פעולות הקהילה היהודית, התמיכה והדוגמא האישית לכלל הציבור - מצויינים בכלי תקשורת רבים וגורמים לקידוש שם שמים מיוחד.

במקביל, פרויקט מיוחד של חלוקת אלפי מסכות ואמצעי הגנה, יחל בימים הקרובים במוסקבה, ובמהלכו הם יוחלקו חינם אין כסף לאוכלוסיה הבוגרת ולכל דורש, באמצעות צי הרכבים המחלק את מנות המזון של מרכז החסד ושל ביקור חולים ודרך חנויות המזון הכשרות הפתוחות במוסקבה.

בימים אלו של חג הפסח מחולקים אריזות מצות לצוותים הרפואים בבתי הרפואה, עם מכתבי עידוד והערכה מרבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, המסביר את כוחה של אכילת מצות שהוא גם מאכל רפואה. חלוקה זו, באה כהמשך לקשר החם והעקבי על ידי ראשי הקהילה היהודית עם הגורמים הרפואיים הרלוונטיים, על מנת להבטיח טיפול ומעקב ראוי אחר מאושפזים מהקהילה היהודית.

שייע מציין ל'בחדרי חרדים' כי "היו עשרות מאושפזים ובחסדי שמים רובם יצאו לאחר טיפול ומעקב מיוחד של הקהילה, כעת נשארו כעשרים מאושפזים יהודים במוסקבה ועוד כמה בודדים בכל רוסיה. שני מקרי מוות טופלו עד כה על ידי החברה קדישא המרכזית, מדובר בשני קשישים יהודים, ובהשתדלות הרב הראשי הם נקברו כדת וכדין".

קורונה יהודי מוסקבה הרב בערל לאזאר שייע דייטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד