ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
טור מיוחד לגולשי 'בחדרי'

איילת שקד לציבור החרדי: "אנחנו אתכם בשעתכם הקשה"

אני שומעת את הביקורת הרבה נגד הציבור החרדי, שהפכה בחלק מהמקרים לשמחה לאיד ולהסתה לשם הסתה - ואני סולדת מכך. לכן אני רוצה לומר לכם, אחיי החרדים: אנחנו אתכם בשעתם הקשה. אנחנו אוהבים אתכם ונשלב מאמץ כדי לנצח את הקורונה • חברת הכנסת איילת שקד בטור מיוחד ל'בחדרי חרדים'

איילת שקד לציבור החרדי: "אנחנו אתכם בשעתכם הקשה"
חרדים עם מסכות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בערב פסח עשיתי שיחה שלא חשבתי שאעשה לפני ליל הסדר. שוחחתי עם אבא שלי בעקבות ההנחיות שפרסם משרד הבריאות – והבנו שנחגוג את חג הפסח כל אחד בביתו.

מבחינתי, מדובר באירוע יוצא דופן. בכל שנה אנחנו נוהגים לחגוג את סדר הפסח עם המשפחה המורחבת. אך השנה, זה היה מתבקש. כדי לשמור על הבריאות שלנו; ובעיקר, כדי לשמור על הבריאות שלו, נאלצנו לעשות את החג בנפרד (בכפוף לכך שהאחריות על האפיקומן נשארת, כמובן, אצלו).

השינוי הזה לא התרחש רק במשפחה שלנו. הוא התרחש במשפחות רבות נוספות. לכל בית יש את המנהגים שלו ולכל עיר, חברה ומגזר יש את המסורות המשפחתיות שמלוות אותם שנים, מהילדות. בתקופה הזו של התפרצות נגיף הקורונה אנחנו נאלצים להסתגל ולהשתנות. אנחנו לא יכולים להתנהל כרגיל באותה הדרך שבה התנהלנו עד עכשיו. התפרצות מגיפת הקורונה מחייבת אותנו אחרת. כדי לשמור על החיים שלנו ושל קרובינו.

ידיות רבות נשתברו בסוגיית פיקוח הנפש בהלכה. לא בכדי קדושת החיים היא ערך עליון בהלכה, וחז"ל אף משבחים רבות את המציל נפשות. שמיעה להוראות בעת הזו היא הצלת נפשות ממש. זה מציל חיים של רבים ואנחנו רואים את התוצאות האלו בשטח. ובמיוחד בתקופת החגים – חשוב לשמור באופן מדוקדק על הנחיות משרד הבריאות. כי הן פשוט מצילות חיים. המחקרים האחרונים מראים כי אמצעי הריחוק החברתי שננקטו האטו משמעותית קצב ההדבקה. וגם אחרי החג, צריך להסתגל לשגרת החיים לצד נגיף הקורונה - נתרגל לא ללחוץ ידיים, ללכת עם מסכות, לשטוף ידיים ולהמשיך לשמור על האוכלוסיה מעל גיל 65 או עם מחלות רקע בבידוד.

אני שומעת את הביקורת הרבה נגד הציבור החרדי, שהפכה בחלק מהמקרים לשמחה לאיד ולהסתה לשם הסתה - ואני סולדת מכך. לכן אני רוצה לומר לכם, אחיי החרדים: אנחנו אתכם בשעתם הקשה. אנחנו אוהבים אתכם ונשלב מאמץ כדי לנצח את הקורונה.

בימים האחרונים, לאחר שעדכון המצב כהוויותו הגיע גם למגזרים החרדים, אנחנו שומעים על הפנמת המצב ושיתוף הפעולה המלא של ציבור התושבים עם משרד הבריאות ועם צה"ל. זה משמח מאוד וכך צריך להיות. התמונות החמות של קבלת הפנים שנערכה לחיילים שנקראו לשרת בבני ברק מחממות את הלב, וצריך להמשיך כך, כי הערבות ההדדית והעזרה איש לרעהו היא המפתח להתמודדות עם האתגרים של עם ישראל, גם עם נגיף הקורונה.

הכותבת היא שרת המשפטים לשעבר וחברת כנסת ברשימת 'ימינה'.

איילת שקד הסתה נגד חרדים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד