י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשיבה טובה

שריד לדור דעה: הרב בנימין צבי וולמארק ז"ל

במונסי הלך לעולמו בשיבה טובה הגאון רבי בנימין צבי וולמארק זצ"ל, מילידי ליטא שלפני השואה, תלמיד ישיבות מיר בשנחאי שבסין ובירושלים | יצק תורה ויראה אצל גדולי עולם הישיבות הגר"י הוטנר, הגר"ח שמואלביץ ועוד | אירח בביתו מידי ליל סדר עשרות חיילים יהודיים המשרתים בצבא האמריקאי 

שריד לדור דעה: הרב בנימין צבי וולמארק ז"ל
הרב בנימין צבי וולמרק ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הרב בנימין צבי וולמארק ז"ל.

המנוח ז"ל נולד בליטא שלפני מלחמת העולם השנייה, שם שימש אביו הרב יצחק זצ"ל, כרב עיר מקומית, הרב בנימין היה ילד צעיר כשהמצב באירופה החל להתדרדר ולאחר המלצות של רבנים גדולים, הומלץ לרב יצחק להצטרף לישיבת מיר שנמלטה לווילנה. כאשר קיבלה הישיבה אשרות מעבר ליפן, משפחת וולמרק היתה בין אלה שעשו את המסע המסוכן למזרח הרחוק ובסופו של דבר לשנחאי, שם שהו חמש וחצי שנים. כך פורסם באתר Yeshiva world news.

בר המצווה של בנימין הצעיר התקיימה באחת השבתות הראשונות של המשפחה בסין. למרות שהיה רק בגיל העשרה, בנימין היה ברוב זמנו עם תלמידי ישיבת מיר בבית המדרש. אביו שכר את הגאון רבי שלום מנשה גוטליב זצ"ל, לימים ראש הישיבה של בית התלמוד בברוקלין, כמורה פרטי לבנו. הגאון רבי נחום פרצוביץ זצ"ל היה אורח קבוע בשבתות אצל משפחת וולמרק בשנגחאי, ולאחר המלחמה היה לראש ישיבת מיר, וזאת נוכח הידידות ארוכת השנים בין הרב יצחק וולמארק לבין אביו של רבי נחום.

כאשר הגיע ר' בנימין צבי ז"ל לארצות הברית, המשיך את לימודיו בישיבת חיים ברלין, שם הפך לתלמיד מובהק של הגאון רבי יצחק הוטנר זצ"ל וקיבל ממנו סמיכה לרבנות. בשלב מסוים שלח הגר"י הוטנר זצ"ל קבוצת תלמידים לבית מדרש גובה בלייקווד, ללמוד תחת הגאון הנודע רבי אהרון קוטלר זצ"ל ובנימין ביניהם.

לאחר שנתיים בלייקווד, נסע בנימין לארץ ישראל כדי להמשיך ללמוד בישיבת מיר שהוקמה מחדש בירושלים, והתקרב לראשי הישיבה הגאונים רבי חיים שמואלביץ ורבי אליעזר יהודה פינקל זצ"ל. שם התחתן עם רעייתו מרת אביגיל ברג, בתו של הגאון רבי מרדכי גימפל ברג זצ"ל, ראש הישיבה 'שער השמים' בירושלים. ר' בנימין המשיך ללמוד בארץ ישראל אך נאלץ לחזור לארצות הברית בגלל משבר תעלת סואץ ב-1956 אז האזור נכנס למצב מלחמה.

בארצות הברית הפך הרב בנימין לרב במתיבתא במזרח פארקוויי. לאחר שנתיים המשיך משם לממפיס, גם שם הרביץ תורה לתושבי המקום.

בשנת 2011 משפחת וולמארק עברה להתגורר במונסי, שם נפטרה הרבנית אביגיל ע"ה בשנת 2014. פטירתו של הרב בנימין בפסח מרגשת במיוחד, מכיוון שליל הסדר של משפחת וולמארק היה תמיד פתוח לחיילים היהודים מהבסיס הימי מילינגטון הסמוך. במשך כמה שנים היו החיילים ישנים על רצפת הבית ולא היה מקום לעבור, הם הקדישו את חייהם לקרב באהבה ובחום את כל נדחי ישראל.

הרב וולמארק זצ"ל משאיר אחריו משפחה גדולה, בהם בנו הבכור, ר' זאב וולמארק, מעמודי התווך מלוס אנג'לס, וכן בן מפורסם נוסף, הגאון רבי מרדכי וולמארק, ראש ישיבת 'שערי תורה' במונסי.

תהי נשמתו צרורה בצרור החיים ויהי זכרו ברוך.

ישיבת מיר הרב בנימין צבי וולמארק ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד