י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתקפה חרדית על הסגר

ליצמן, גפני, פרוש ואייכלר תוקפים את החלטת נתניהו

בסיעת יהדות התורה יוצאים בימים האחרונים במתקפה משולבת כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וזאת בעקבות הטלת הסגר בעיר בני ברק וכן בשל הסגר שהוטל מאז אתמול על השכונות החרדיות בירושלים. "מניעים פסולים עומדים מאחורי הסגר על החרדים"

ליצמן, גפני, פרוש ואייכלר תוקפים את החלטת נתניהו
יהדות התורה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מניעים פסולים: בסיעת יהדות התורה יוצאים בימים האחרונים במתקפה משולבת כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וזאת בעקבות הטלת הסגר בעיר בני ברק וכן בשל הסגר שהוטל מאז אתמול על השכונות החרדיות בירושלים. אל המתקפה מצטרף גם שר הבריאות יעקב ליצמן.

בעיתון ׳המודיע׳ היום צוטט שר הבריאות ליצמן בהתייחסו להחלטת ראש הממשלה שדחף ויזם את הסגר בירושלים, ואמר: "יש לקבוע קריטריונים ברורים ושווים לכלל הערים, האזורים והשכונות בישראל - ללא הקשר או זיקה לאופי האוכלוסיה".

לגבי ההחלטה שכבר ניתנה, אמר שר הבריאות ליצמן, כי, "ההגדרות לפיהן יש להגביל את התנועה בריכוזים החרדים בלבד מוטעות ומכפישות ציבור שלם שנשמע להוראות החוק והרבנים". אל דברי של ליצמן צורף מאמרי דעה כנגד ההחלטה ובו גם מתקפה חזיתית כלפי ראש הממשלה נתניהו.

שער ביטאון 'המודיע', הבוקר.

בביטאון הרשמי של אגודת ישראל, 'המודיע', הובא גם מאמר שפרסם אתמול חבר הכנסת ישראל אייכלר בו הוא מאשים את הדרג הבכיר של מקבלי ההחלטות בכך "שהאכיפה הסלקטיבית מביאה לאלימות שוטרים גם נגד פגועי נפש". לדבריו, "אין מנוס מלקבוע שמניעים פסולים עומדים מאחורי הסגר על החרדים".

איכלר ציין במאמרו כי יש שכונות נוספות בארץ, שנגועות בקורונה ועונות על הקריטריון של חולה אחד לאלף תושבים ובכל זאת לא הוטל עליהן סגר. "כשבוחנים את מפת השכונות שהפכו לגטאות, עולה תמונה ברורה ומצמררת: הקריטריון להטלת סגר אינו קשור לרמת התחלואה בלבד. אפשר לראות זאת בשכונת רחביה שבותרה לפי רחובות, ואילו שכונת רמות והעיר בני ברק כולה שגם בהן רמת התחלואה שונה מרחוב לרחוב, הוטלו בהסגר כולל".

אייכלר כתב עוד: "כל אפליה בגזירה על הציבור או בטיפול בחולה, היא פשע שנאה. דעות קדומות בתקשורת משפיעות על אסטרטגיית ניהול המשבר". שלטענתו, ״כך קורה שבני ברק הסגר נמשך במלוא חומרת הדין, למרות שרמת התחלואה הולכת ופוחתת מיום ליום, ואילו ערים ערביות וחילוניות שבהן רמת התחלואה עולה בקצב מדאיג, עדיין פתוחות לכל דורש״.

כותרת המאמר של חבר הכנסת ישראל אייכלר היא אמירה שמרומזת כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני שב ואומר זאת בכאב רב, מה שאנחנו רואים בשבועות האחרונים זאת אנטישמיות גלויה מצד חלק ממקבלי ההחלטות, שהפכו את אויב הקורונה הסמוי לאויב גלוי שנראה כחרדי".

המתקפה הבוקר (שני) בעיתון המודיע, שידוע כשופר של אגודת ישראל ובהם גם שר הבריאות יעקב ליצמן, איננה מקרית. מאמרי הכתבים, לצד המאמר של אייכלר ודבריו של השר ליצמן שמופנים ברמז עבה כלפי ראש הממשלה, מגלים כי מדובר במתקפה שמקורה מגבוה ולא בשילוב מקרי.

מי שעוד תקף את החלטה על הטלת ההסגר על השכונות החרדיות הוא יושב ראש דגל התורה חבר הכנסת משה גפני, שאמר בראיון אתמול: "הטענות והתחושות הבוקר הזה מ"הסגר" בשכונות ירושלים הם על גבול השערוריה".

"למה את שכונת רחביה חילקו לפי רחובות שכן סגורים ולא סגורים, ואת שכונות רמות הגדולה שמחולקת בכל מקרה לפי שכונות, עשו במכלול אחד? והדוגמאות הם רבות". לדבריו, "האמון של הציבור הוא החשוב במעלה במאבק הזה, והאמון הזה לצערי נשחק מידי יום. זה מטריד".

כזכור, במוצאי שבת תקף גם סגן שר החינוך חבר הכנסת מאיר פרוש את ההתנהלות ואז היה היחיד שהזכיר בגלוי את המפקד העליון שמקבל את ההחלטות הללו, ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לפי קצב הטלת הסגר על שכונות רבות במספר רב של ערים, יש לשקול הצעה להכריז ממשל צבאי על המדינה כולה. כמושל צבאי יימצאו טובים יותר מנתניהו".

בנימין נתניהו יעקב ליצמן סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד