כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפרו את ההנחיות

הפגינו מחוץ לביתו של אשכנזי ונקנסו על ידי המשטרה

מפגינים שהגיעו הבוקר מחוץ לביתו של חבר הכנסת גבי אשכנזי - נקנסו על ידי המשטרה בשל הפרת תקנות משרד הבריאות • צפו בתיעוד

הפגינו מחוץ לביתו של אשכנזי ונקנסו על ידי המשטרה
אחד המפגינים צילום: באדיבות המצלם

מפגינים שהגיעו הבוקר מחוץ לביתו של חבר הכנסת גבי אשכנזי במטרה לקרוא לו להימנע מחתימת הסכם קואליציוני להקמת ממשלה עם הליכוד ובנימין נתניהו - נקנסו על ידי המשטרה בשל הפרת תקנות משרד הבריאות.

מדובר בכ-200 מפגינים ממחאת 'הדגלים השחורים', שהגיעו הבוקר (שני) מחוץ לביתו של חבר הכנסת גבי אשכנזי וקראו לו "להתעורר ולהבין את מה שכל המדינה כבר הבינה - שנתניהו עושה עליו ועל גנץ סיבוב".

במשטרה הגיעו למקום וחילקו לכמה מהמפגינים קנסות שנעו בין 475 ש"ח ל-5,000 ש"ח. כשהשוטרים טענו כי המפגינים מפירים את תקנות משרד הבריאות.

מארגני המחאה אמרו: "במדינה דמוקרטית תפקידה של המשטרה הוא לאפשר את זכות המחאה לאזרחים, לא לדכא באמצעות קנסות עצומים שכל מטרתם היא לדכא מחאה. לא ניכנע ונמשיך להילחם על הדמוקרטיה הישראלית".

רא"ל (מיל') גבי אשכנזי פונה לשר לביטחון פנים ולמ"מ המפכ"ל לשקול את ביטול הדו"חות למפגינים מחוץ לביתו הבוקר: "גם בימים אלה יש להבטיח את חופש הביטוי ואת זכות המחאה, בתנאי שהמפגינים מקיימים את תקנות משרד הבריאות. הפגנה היא זכות יסוד בדמוקרטיה. אני קורא לשר לביטחון פנים ולמ"מ מפכ"ל המשטרה לשקול את ביטול הדו"חות שנרשמו למפגינים הבוקר".

ממשטרת ישראל נמסר כי עם הגעת כוחות משטרה למקום הבחינו בכ-60 מפגינים מול ביתו של נבחר ציבור ברח' הכרמל בכפר סבא. מדובר בהתקהלות אסורה ובהפרה בוטה של צו בריאות העם (קורונה). לאחר שהמפגינים התבקשו ע"י השוטרים לשמור על מרחק נדרש בין מפגין ומפגין ולעמוד בהפגנה של עד 10 משתתפים כנדרש עפ"י הנחיות משרד הבריאות והם סירבו, ניתנו הדו"חות. משטרת ישראל קוראת לציבור להישמע להוראות המשטרה ולהימנע מהתקהלויות אסורות באופן המסכן סכנה של ממש את בריאות הציבור.

גבי אשכנזי הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד