י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כך תדעו להבחין אם מדובר בתסמין של הנגיף או בשפעת עונתית

יש לכם תסמינים? • כך תדעו להבחין אם מדובר בתסמינים של הנגיף או בשפעת עונתית

כך תדעו להבחין אם מדובר בתסמין של הנגיף או בשפעת עונתית
אב חרדי וילדיו בעידן הקורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מתעטשים, מנוזלים, סובלים בגרד בעיניים באף ובחיך? ככל הנראה לא מדובר בתסמיני קורונה, אלא באלרגיה עונתית (״קדחת השחת״) המגיעה בחודשי האביב הנמצא בפתחנו.

20 אחוזים מאוכלוסיית העולם, ובכלל זה ישראל, סובלים מתסמיני אלרגיה בכל שנה בעונות המעבר. בכלל אלה, קיימים נזלת מימית, התעטשויות, גודש וגרד באף, אדמומיות או גרד בעיניים ולפעמים גם קוצר נשימה ותחושת אי נוחות בגרון.

אלרגיה היא תגובה מוגברת של מערכת החיסון, המתרחשת בגופם של האלרגים כנגד גרגרי אבקה. הנוגדנים הללו אינם מספקים הגנה, אלא להפך – מעוררים תגובה חזקה עקב שחרור חומרים כימיים (כגון היסטמין) בלחמיות העיניים, ריריות האף ומערכת הנשימה.

הנטייה לפתח קדחת השחת היא גנטית, אבל החשיפה החוזרת ונשנית לאבקות הצמחים מדי שנה גורמת להתחזקותה. תסמיני קדחת השחת דומים לעתים לשפעת פשוטה, לדלקת עיניים נגיפית, אסטמה וסינוסיטיס, אבל שונים מתסמיני הקורונה.

כך למשל, חום ושיעול יבש הם תסמינים המאפיינים הידבקות בקורונה, אולם נחשבים לתופעה נדירה באלרגיה עונתית כמו קדחת השחת. אנשים הסובלים מאלרגיה נוטים להתעטש ולהשתעל לעתים קרובות אבל אינם סובלים מחום או חולשה קשה. באופן דומה, תסמינים לא ספציפיים כמו כאבי גרון, תחושת עייפות וחולשה מלווים בעיקר מחלות ויראליות ולא אלרגיה.

אז איך תדעו להבחין אם מדובר באלרגיה עונתית או שנדבקתם בנגיף?

התשובה הכי פשוטה היא לשאלה היא לבדוק אם בשנה שעברה בדיוק באותה תקופה נתקפתם גם באותה אלרגיה, זה יכול להוות סימן חשוב אם אתם סובלים מאלרגיה עונתית, אז אם אכן אתם סובלים מאלרגיה מה ניתן לעשות?

העצה הכי טובה היא להתייעץ עם רופא, פנו לרופא המשפחה שלכם שידע לאבחן את הבעיה ולתת מענה.
עוד עצה שכדאי לאמץ באופן כללי, על אחת כמה וכמה בתקופה מגיפת הקורונה, היא להימנע מנגיעה בפנים.

החלקים הרגישים ביותר בגוף לגורמים זרים הם ריריות האף, הפה והעיניים, ולכן על מנת למנוע כניסה של וירוסים או גרגירי אבקה יש להימנע מלגעת בפנים ככל האפשר. גם כאשר אנו סובלים מהתקף אלרגיה, ננסה להקטין ככל הניתן מכניסה של אלרגנים ואבקות אל החללים הרגישים הללו. בנוסף, כדאי להקפיד לשטוף את הפנים ואת האף במים כמה פעמים ביום.

כמו כן במידה ואתם סובלים מאלרגיה כתוצאה מרגישות לקרדית אבק הבית, מומלץ לאוורר את החללים בהם אתם שוהים רוב זמנכם. מזג האוויר מתחמם, ועל אף שאסור להסתובב בחוץ כדאי ומומלץ לפתוח את החלונות והווילונות בבית. השארת החללים סגורים עלולה להחמיר את התסמינים של הסובלים מאלרגיה לקרדית אבק.  עוד דבר מומלץ הוא לנקות את הבית לעתים תכופות ולהקפיד להתקלח מדי יום.

קורונה תסמינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד