י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
זעזוע עמוק

פורעים חיללו את קברו של רבינו עובדיה מברטנורא

פורעים  חיללו את קברו של רבינו עובדיה מברטנורא בהר הזיתים. מנכ"ל מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל: "על המשטרה להציב מצלמות בציון הקדוש כפי שהוצבו ברחבי הר הזיתים וסייעו במיגור תופעת הוונדליזם בהר"

פורעים חיללו את קברו של רבינו עובדיה מברטנורא
חולל קברו של רבינו עובדיה מברטנורא צילום: המצלם

מתפללים שהגיעו בימים האחרונים לציון הקדוש של רבינו עובדיה מברטנורא בהר הזיתים בירושלים הבירה, הזדעזעו מהמראה שנגלה לעיניהם של פוגרום שביצעו פורעים בני עוולה ששלחו ידם וחיללו את הציון הקדוש של מחבר הפירוש הנודע לשישה סדרי משנה.

המתפללים העבירו את המידע על חילול הציון למשטרת ירושלים. בשיחה דחופה שקיים מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל, עם קצין המבצעים של משטרת ירושלים, נאמר לו כי המשטרה פתחה בחקירה אינטנסיבית ומהירה לאיתור הפורעים.

בשיחת טלפון שקיבל אמש הרב צוריאל קריספל מנכ"ל מועצת בצי העלמין ירושלים מקמ"ן משטרת ירושלים בה נאמר לו על מעשה הנבלה וכי נפתחה חקירה ע"י המשטרה לגילוי הפורעים והעמדתם לדין. בד בבד, פנה הרב קריספל למנכ"ל חברה קדישא לעדת הספרדים, שבתחום אחריותה מצוי הציון הקדוש של רבי עובדיה מברטונרא וביחד הוחלט על שיקום מידי וניקוי של הציון הקדוש.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל: "על המשטרה להציב מצלמות בציון הקדוש כפי שהוצבו ברחבי הר הזיתים וסייעו במיגור תופעת הוונדליזם בהר".

בקרוב צפוי להתקיים דיון של מועצת בתי העלמין עם מפקד מחוז משטרת ירושלים על מנת לתאם את תגבור הכוחות של המשטרה והגברת המעורבות של כוחות הביטחון בהידוק השמירה על הציון של רבי עובדיה מברטונרא על מנת למנוע הישנות של מעשים מעין אלו, כפי שהדבר נעשה בשנים האחרונות בהר הזיתים. 'יש להציב מצלמות ואמצעי אבטחה נוספים באזור הציון, כפי שהדבר נעשה ברחבי הר הזיתים, מה שהביא לכך שתופעות של ניפוץ מצבות וונדליזם פסקו לחלוטין בהר הזיתים'.

יש לציין כי בשנים האחרונות מועצת בתי העלמין בשיתוף עם עיריית ירושלים ומנהל האגף למבני דת בעיריית ירושלים הרב יצחק הנאו ומשטרת ישראל, מוגרה לחלוטין תופעת הוונדליזם שהייתה שכיחה למרבה הצער בהר הזיתים כולו. שורה של צעדים שננקטו ברחבי העיר, הביאו להגברת תחושת הביטחון לעולים להר הזיתים. משפחות רבות ביקשו בשנים האחרונות לקבור את יקיריהם בהר הזיתים ואלפים עולים לפקוד את ציוני הצדיקים אשר מנוחתם עדן בהר הזיתים.

במשטרה אומרים ל'בחדרי חרדים' כי אכן נפתחה חקירה, ונבדק האם מדובר במעשה זדון או במפולת אבנים שלא נגרמה על ידי אדם, שכן מדובר באיזור שנמצא בשיפוץ.

הר הזיתים ברטנורא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד